Malin_MeL
Jag la imorse en order till Lindbloms frö, på bla plastkrukor, men fick tillbaka att de ska sluta med krukor och har bara 8 cm och 13 cm kvar i lager. crying.gif Jag tog en av varje även om det inte är de storlekar jag helst ville ha, nu har jag gott om krukor iaf.

Vet ni någon annan som säljer dessa hårdare krukor? de tunna som säljs på typ Plantagen är ju bara dyr skit enligt min åsikt.
kentbra
Jag kan ordna billiga krukot, både plast och ler - krukor.
Pris-exempel. 13 cm plastkruka för 2:- styck (hårda och bra)
15 cm lerkruka med fat 15:-
Bättre pris om du köper minst 50 stycken.

kent.bravin@telia.com
Helen i Piteå Zon 5
Härifrån beställer jag mina krukor, etiketter m.m.
http://www.ospab.com/index.php
flouee
Eliassons Plast i Borås säljer krukor av bra kvalitée (hårda). Jag var där och köpte 500 st i fredags för totalt 350 kronor. Då fick jag 250 st 7.5x7.5x7cm och 250 st 9x9x10 cm. Själva krukorna är billiga men det kostar 60 kr per kartong de behöver öppna i hanteringskostnad. Dvs 120 kr av de 350 jag betalade var för hantering, så köper man hela kartonger (ca 1500 st?) blir priset nästan samma, men då får man bara en storlek... Frakt för mina krukor hade gått på ca 100 kronor.

De är dessutom jättetrevliga - de skulle hinna stänga innan jag kunde komma dit, så då ställde de ut min kartong utanför huset så jag kunde hämta senare! Fakturan kom med posten igår.
ingrid fuxwall
CITAT (flouee @ 23-09-2009, 15:31) *
Eliassons Plast i Borås säljer krukor av bra kvalitée (hårda). Jag var där och köpte 500 st i fredags för totalt 350 kronor. Då fick jag 250 st 7.5x7.5x7cm och 250 st 9x9x10 cm. Själva krukorna är billiga men det kostar 60 kr per kartong de behöver öppna i hanteringskostnad. Dvs 120 kr av de 350 jag betalade var för hantering, så köper man hela kartonger (ca 1500 st?) blir priset nästan samma, men då får man bara en storlek... Frakt för mina krukor hade gått på ca 100 kronor.

De är dessutom jättetrevliga - de skulle hinna stänga innan jag kunde komma dit, så då ställde de ut min kartong utanför huset så jag kunde hämta senare! Fakturan kom med posten igår.

Har också köpt av dem och kan intyga att deras krukor är av bra kvallité.

När jag köpte av dem fick jag hem fyra kollie på totalt ca. 1 kubik och för det fick jag betala 400 kronor i fraktkostnad - DHL lämnade av utanför grinden och de hade säkert kört in om det inte varit så mycket snö
katah
flouee, roligt att du var nöjd med dom.

Jag har alltid beställt hela lådor, och krukorna är verkligen prisvärda.
mina har klarat nu två sesonger, några har övervintrat och vissa har varit nergrävda i jorden.
Och jag tror att dom kommer att hålla åratal...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon