|
Ja, vad är det bästa i din tillvaro just nu, anno 00-talet?
Det bästa jag vet just nu är att miljötänk är inne och plast är ute. Inspiration av läckra maträtter från hela världen är ett faktum i folkhemmet.
... eh.. ja, sen var det väl inte så mycket mer...
netaave
23-09-2009, 16:57
Att jag är någorlunda frisk, har min familj och många vänner.
CITAT (netaave @ 23-09-2009, 17:57)  Att jag är någorlunda frisk, har min familj och många vänner. Jag håller nog med Netaave, i min ålder känns det skönt att man är någorlunda frisk, ser man globalt så finns många stora frågor som bör besvaras och åtgärdas.
Chamomille
23-09-2009, 17:26
CITAT (Grå @ 23-09-2009, 17:44)  Ja, vad är det bästa i din tillvaro just nu, anno 00-talet?
Det bästa jag vet just nu är att miljötänk är inne och plast är ute. Inspiration av läckra maträtter från hela världen är ett faktum i folkhemmet. ... eh.. ja, sen var det väl inte så mycket mer... He.. Jag kan inte annat än hålla med.
Aqvakul
23-09-2009, 18:03
mitt underbara barnbarn...
sommarhumla
23-09-2009, 18:09
att mina nära och kära är friska, jag har ett jobb som jag trivs med, vänner som är helt underbara samt att jag tagit mig i kragen och anmält mig som världsförälder till unicef. Bara att få finnas här och uppleva livet är ju ett mirakel om något.
Inga från Närke
23-09-2009, 19:40
Att jag är något så när frisk och får uppleva min 64 årsdag den 26 trots min kol så jag orkar ta sköna långa promenader med hunden Nemo och orkar peppa min sambo som varit sjukskriven nästan 1 år för olika krämpor så han inte tappar glöden. Att jag blev pensionär den 1 september visserligen 1 år tidigare än 65 men ändå och trots att det inte blev mycket i plånboken. Att jag nästan har klart inför hösten i trädgården har bara växthuset kvar att skura och en buske att klippa sedan är allt klart. Att vi orkar bo ett tag till i vårt hus i alla fall över vintern, får hoppas att snälla grannar ställer upp som vanligt om det blir mycket snö. Att sitta framför datorn och läsa trädgårdbloggar och inläggen här på Odla.
Meriona
23-09-2009, 20:31
Att skriva efter Inga känns inte så viktigt. Jag sparar mitt egentliga inlägg till senare tror jag... Men jag är såklart glad så länge Inga och andra i samma situation inte blir sämre!  För då kan de ju förgylla vår tillvaro här tillexempel!
Mitt absoluta just nu bästa i tillvaron är att jag sitter i varma goa huset med ett litet korvmarsvin på baktassarna tiggandes vid soffan, jag har ett jobb att gå till i morgon som jag trivs med, det bästa av allt är att pojkvännen INTE sover över för han ska gå upp 05.00 i morgon och det orkar jag bara inte med.
Annars finns det givetvis stora livsfrågor... Jag är så otroligt glad att mina närmaste är hyffsat friska. Och så vidare..
Att ha fått en gammal dröm uppfylld !att vi äntligen fått flytta ut på landet till nybyggt hus (med sjötomt,) att få leva nära naturen och djuren.Att jag har fått uppleva att få barnbarn  att man inte har drabbats av några allvarliga sjukdomar.Att man upptäck vilka som är "riktiga"vänner som bryr sig.Man har så mycket att vara tacksam och glad över
andersen
24-09-2009, 16:05
CITAT (Grå @ 23-09-2009, 17:44)  Ja, vad är det bästa i din tillvaro just nu, anno 00-talet?
Det bästa jag vet just nu är att miljötänk är inne och plast är ute. Inspiration av läckra maträtter från hela världen är ett faktum i folkhemmet. ... eh.. ja, sen var det väl inte så mycket mer... Jag vill inte vara avig, men hur tänker du när du säjer att plast är ute? vi har väl alldrig haft så mycket plast i våra saker som idag, jag menar att bilar är fyllda med plast allt ifrån kofångare till inredning är ju av plast, när man handlar drycker mm så är ju dom i plast förpackningar. Miljötänk är väl heller inte inne? folk köper platt-tv och datorer, kastar dom äldre utan att det är något fel. Det bästa med min tillvaro är att jag motionerar mycket och har tid för det.
CITAT (andersen @ 24-09-2009, 17:05)  Jag vill inte vara avig, men hur tänker du när du säjer att plast är ute? vi har väl alldrig haft så mycket plast i våra saker som idag, jag menar att bilar är fyllda med plast allt ifrån kofångare till inredning är ju av plast, när man handlar drycker mm så är ju dom i plast förpackningar. Miljötänk är väl heller inte inne? folk köper platt-tv och datorer, kastar dom äldre utan att det är något fel.
Det bästa med min tillvaro är att jag motionerar mycket och har tid för det. Stilguiden för män är också inne, men bara en bråkdel av världens alla män använder den. Miljötänk är inne, men egoismen och begäret efter bekvämlighet gör att folk inte utnyttjar det fullt ut. Men man tänker betydligt mer på miljön idag än vad man gjorde på 40-talet i industrialismens barndom och sedan 80-talet då alla drömde om att bo på manhattan och åka ferrari. Inte sant?
Kvisten
25-09-2009, 07:50
Gräset är kanske inte grönare på andra sidan. Jag har aldrig prövat.
Efter en lite kämpig period mellan mig å gubben, ingenting har egentligen hänt men efter 2 års renovering(inte klara än men det har legat på is under sommaren,). Två barn, ett i lågstadiet och ett på dagis. Med allt vad det innebär med jobb, aktiviteter, matlagning, läxor, trötta barn. Sen har ingen av oss en såndär riktig nära vän som man kan prata med om "såna saker". Sen vi träffades har min man alltid varit min bästa vän. Så när det börjar blåsa blir man lite ensam.
Men nu tror jag att vi börjar se solen mellan molnen. Man börjar att slappna och njuta av att vara familj igen.
Så ge inte upp för snabbt utan dra ner på tempot och fundera på vad som är värt mest i ditt liv!
I mitt fall vet jag ju att vi litar på varandra och bara det lugnar ner sig lite för oss kommer det bli bättre och bättre!
Kramar Kvisten!
*Stintan*
25-09-2009, 09:45
Det bästa hittills detta årtionde är: att jag separerade efter drygt 30 år och äntligen kan leva ett liv i frihet. Att jag numera slipper arbetslivet och kan ta dagen som den kommer och njuta av den trots diverse krämpor. Mina barn, min lilla vovve och mina riktiga vänner ej att förglömma.
Eva-Helene
25-09-2009, 13:15
Det jag är mest tacksam för i mitt liv just nu är: Att jag äntligen har träffat min nuvarande fästman!  Efter alla dessa år har Han kommit in i mitt liv Att min äldste son har fast jobb och att han har träffat Maria, som verkar vara Hon för honom Att min dotter har kommit in på en gymnasielinje som hon verkligen gillar! Att det går så bra i skolan för min yngste son. Att min näst yngste son finns - och att han har folk omkring sig som har viljan och kunskapen att hjälpa honom så han kan klara av att bo i egen lägenhet trots alla hans problem! Att min mamma lever. Att jag har en syster som jag kan prata med närhelst jag behöver. Att jag har några verkligt goda väninnor - utan dom hade jag aldrig orkat med livet "före Honom"!  (En av dom hittade jag via Odla!)
Gudrun i Göteborg
25-09-2009, 13:39
Att världsherrarna (och någon enstaka kvinna) verkar kunna prata konstruktivt med varandra. Att vi lär oss miljötänk och -handling. Att vi får upp ögonen för problemen i fr a Afrika - förhoppningsvis hittar vi kraftfulla lösningar. Och att jag blev farmor (igen) i förrgår
CITAT (Gudrun i Göteborg @ 25-09-2009, 14:39)  Att världsherrarna (och någon enstaka kvinna) verkar kunna prata konstruktivt med varandra. Att vi lär oss miljötänk och -handling. Att vi får upp ögonen för problemen i fr a Afrika - förhoppningsvis hittar vi kraftfulla lösningar. Och att jag blev farmor (igen) i förrgår  Grattis till barnbarnet.
andersen
25-09-2009, 15:25
CITAT (Grå @ 25-09-2009, 07:10)  Stilguiden för män är också inne, men bara en bråkdel av världens alla män använder den. Miljötänk är inne, men egoismen och begäret efter bekvämlighet gör att folk inte utnyttjar det fullt ut. Men man tänker betydligt mer på miljön idag än vad man gjorde på 40-talet i industrialismens barndom och sedan 80-talet då alla drömde om att bo på manhattan och åka ferrari. Inte sant? Jo det är nog så sant.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|