Full version: Citronhjälp
Stingray
Hej alla glada människor på Odla.nu

Jag kommer från Lidköping och har precis införskaffat mig en citron. Nu i efterhand undrar jag lite varför men just då kändes det som en bra idé. Var nog det att jag kan få helt färska nyplockade citroner i maten som lockade. Men det är inte det jag ska fråga om. Jag undrar nu hur jag bäst tar hand om min citron? Att den behöver en speciell jord har jag förstått i och med att det finns en jordsäck där det så fint står citrusjord. yes.gif Men sen är det vad jag ska ställa den till vintern, just nu har jag den i en keramikurna på utsidan på södersidan av huset. Ska jag beskära den när jag tar in den till Vintern? Kan jag ställa den i vardagsrummet? Ska den vattnas ofta? Ska den ha någon speciell näring?

Frågorna är många men jag börjar här och ser om inte resten löser sig på vägen.

Alla svar är välkomna. thanks.gif
Jordgubben (°_°)
www.tradgardsmastaren.com/?s=artiklar&m=1&title=Citrus&iArtiklar_id=5
Piccante
CITAT (Stingray @ 24-09-2009, 14:38) *
Hej alla glada människor på Odla.nu

Jag kommer från Lidköping och har precis införskaffat mig en citron. Nu i efterhand undrar jag lite varför men just då kändes det som en bra idé. Var nog det att jag kan få helt färska nyplockade citroner i maten som lockade. Men det är inte det jag ska fråga om. Jag undrar nu hur jag bäst tar hand om min citron? Att den behöver en speciell jord har jag förstått i och med att det finns en jordsäck där det så fint står citrusjord. yes.gif Men sen är det vad jag ska ställa den till vintern, just nu har jag den i en keramikurna på utsidan på södersidan av huset. Ska jag beskära den när jag tar in den till Vintern? Kan jag ställa den i vardagsrummet? Ska den vattnas ofta? Ska den ha någon speciell näring?

Frågorna är många men jag börjar här och ser om inte resten löser sig på vägen.

Alla svar är välkomna. thanks.gif

Hej citronintresserade vän! om du vill lära dig mer om citroner så kan du kolla på denna sajten Swecitrus.
Stingray
CITAT (Jordgubben (°_°) @ 24-09-2009, 15:24) *
www.tradgardsmastaren.com/?s=artiklar&m=1&title=Citrus&iArtiklar_id=5

Tack för en bra och informativ sida nu vet jag allt om citrusar känns det som tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon