Full version: Skadad trampdyna..
diva&hero
Igår var vi hos veterinären med Hero. Han har skurit upp trampdynan på ett hönsnät som vi har som rymningsskydd. Typiskt. Vi som har tänkt att göra nåt annat som håller dom inne..
Det blödde rejält så jag fick åka hem från jobbet för att göra rent och lägga om det.
Veterinären kunde inte sy ihop det för det fanns ingen blodförsörjning där så hon fick klippa bort fliken.
Ska tydligen ta ca en månad för det att läka så det blir lite passande.
Men det kunde ju ha varit värre..
Hero är så duktig vid omläggningen och han behöver inte nån tratt heller. Accepterar att han ska ha det där på tassen, skulle det ha varit Diva så hade det nog rykt en och annan gång. Det räcker med att tejpen sticker ut lite så börjar hon gnaga på det och till slut får hon loss det..
lovwal
ojdå, tur i oturen att det inte blev värre! och skönt att ni slipper passa och använda tratt - min lilla fröken är alldeles för slug för att jag ska våga avstå från att ta på henne tratt när det behövs. lycka till med tassen, hoppas att den läker fint. smile.gif
pejori
Det brukar läka bra, om man är försiktig med allt för vilda lekar och springet. tummenupp.gif
Men tiden går fort och snart är han fit for fight igen. giggle.gif
Sussie F-Flower
Usch, det var inte roligt... no.gif Det som är bökigast är ju när man ska gå ut och det är blött ute.
Då har jag vid några tillfällen tagit på en diskhandske/gummihandske som jag har tejpat fast strax ovanför själva tassen. Har vänt fingrarna inåt i handsken. Det har funkat bra.

Hoppas att det kommer att läka fint och att han slipper infektion. kompiskram.gif
diva&hero
CITAT (Sussie F-Flower @ 25-09-2009, 16:42) *
Usch, det var inte roligt... no.gif Det som är bökigast är ju när man ska gå ut och det är blött ute.
Då har jag vid några tillfällen tagit på en diskhandske/gummihandske som jag har tejpat fast strax ovanför själva tassen. Har vänt fingrarna inåt i handsken. Det har funkat bra.

Hoppas att det kommer att läka fint och att han slipper infektion. kompiskram.gif

Precis det vi gör! Har engångshandskar som jag vänder ut och in, hållbart och kan återanvändas många gånger. Och tejpen kan man byta utan att ta sönder handsken.
Förra gången när vi ahde tasskada så använde vi frys/plastpåsar. Gick ju sönder hela tiden och prasslade som sjutton. Köpte även en "sko" som man skulle trä på, vilket skit. Tappade den stup i kvarten,fast jag tom tejpade den.. confused.gif
Chivvie
Ett tips om hemmagjord, hållbar hundsko för utomhusbruk.
Ta ett kärl som passar storleken på hundens tass. (Till mindre schäfer passar vanlig drickaflaska bra) Trä på en plastpåse - gärna frys-kvalité, som är lite tjockare. Utanpå plasten lindar man silvertape. Tätt och flera varv. Släta ut och se till att kanterna sluter tätt - de skall ligga väl om-lott. Lirka av den färdiga skon av flaskan och nu är den klar att använda. Skall endast användas utomhus, eftersom den blir helt tät. Fungerar även i regnväder om den gjorts väl. Fästes genom att linda ett par stadiga, täta varv med silvertape runt om hundens ben på ett smalt ställe.
Går att använda om och om igen tills den blir utsliten. Men då är det enkelt att göra en ny.
diva&hero
tummenupp.gif Toppen med hemmagjorda tips!!
Måste absolut testas. Ska bara rota i gubbens gömmor efter silvertejp... whistling.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon