Full version: Ornäsbjörk.
TheLan
Fick igår senaste exemplaret av drömhem och trädgård i brevlådan där det var ett reportage om en "höst trädgård". Paret som hade trädgården hade planterat en Ornäsbjörk och jösses vilken läcker björk!! wub.gif Vilka underbara löv!. Synd att man inte har en trädgård och att man är allergisk mot bjökpollen. Men den dagen en trädgård blir aktuellt tror jag att jag kommer ignorera allergin hihi.
Huggorm
Ornäsbjörken bildar faktiskt inget pollen, så den kan du skaffa utan minste besvär smile.gif Den finns på listan över träd som jag också vill ha. Men tyvärr är den listan ruskigt lång...

Info om Ornäsbjörken:
http://www.eplanta.com/Betula_pendula_Dale...ork_E.asp?pass=
TheLan
Vad bra!! men som sagt det får nog vänta tills jag har trädgård, Tror inte den får plats på min balkong giggle.gif Min balkong må vara stor men inte SÅ stor hihi
Åsa, mälardalen zon 2
När du sedan ska skaffa en ornäsbjörk köp en E-planta den är garanterat en äkta ornäsbjörk, det säljs andra flikbladiga lönnar under namnet ornäsbjörk men de är inte äkta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon