HelenJ
Den här plantan har jag fått som stickling. Men jag kan inte hitta att sorten finns. Det går inte att googla på brokbladig sköldpaddsört, och i SKUD står inget heller.

Nån som har sett den förr, och vet vad den heter?

[attachment=42463:chelone_obliqua.jpg] [attachment=42462:blomma.jpg]
KarinSKARA
Har heller aldrig sett en sådan
Skud är inte mycket att ha när det gäller nya, udda saker.
Där står bara namn på de som varit med i förteckningar från tidskrifter eller plantskolor om jag förstått saken rätt.

OM din lilla planta klarar vintern så är jag MYCKET INTRESERAD att få köpa en liten rotad stickling nästa år.
JAG ÄLSKAR ALLA VARIERADE VÄXTER!!!

kompiskram.gif din kompis för evigt i sådana fall
Karin //
MariaS
Vi hade den på Öbergs Plantskola i somras, men vad den hette.... och inte köpte jag någon heller duh.gif
HelenJ
CITAT (KarinSKARA @ 26-09-2009, 09:34) *
Har heller aldrig sett en sådan
Skud är inte mycket att ha när det gäller nya, udda saker.
Där står bara namn på de som varit med i förteckningar från tidskrifter eller plantskolor om jag förstått saken rätt.

OM din lilla planta klarar vintern så är jag MYCKET INTRESERAD att få köpa en liten rotad stickling nästa år.
JAG ÄLSKAR ALLA VARIERADE VÄXTER!!!

kompiskram.gif din kompis för evigt i sådana fall
Karin //

Självklart ska du få stickling om det går att ordna. Jag har redan ganska många förfrågningar, så jag hoppas den växer i superfart biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon