Full version: Tips!
Ti bee
Vill tipsa om att Hammenhögs IF (sö Skåne) säljer ut lökar urbilligt nu på lördag (10-14 tror jag att det är öppet). De har fått in ett parti prima lökar (massor av tulpaner, allium, iris, hyacinter mm) från Weibulls som ligger i samma by och säljer nu allt för 10 kronor förpackingen (även liljor som jag betalade 40 kronor nyligen sleep.gif ). Brukar vara mycket folk på loppisarna de anordnar (det är även loppis alltså), så var ute i tid i så fall. De hade många olika sorters lökar, även sådana storförpackningar (typ 100 lökar för förvildning eller så), som de bara tog 20 kronor för.
Billigt!!!

Och nej, jag har inga aktier i IF:et, inte så intresserad av fotboll. laugh.gif
*Felix matte*
Synd att det låg så avsides sad.gif
Annars hade jag gärna köpt ett gäng lökar.
Virgo
Även dessa Blomster .... och vad de nu heter i Linköping brukar sälja höstens utplanteringslökar för 10:a per påse. En del tar sig andra kan man plantera på våren eller nästa höst och de tar sig om man har tur.

Man kan göra fina fynd. Och det är ju inte dumt att köpa fyra paket för samma pris som ett för nån månad sedan.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon