|
Full version: Frökedja 2,
Margith
27-09-2009, 13:19
Nu ligger kuvertet i brevlådan. Nr 1 ska alltså (om brevbärarna sköter sig) ha kuvertet på tisdag.
Ett stort tack till Eva 33c som skickat mig 22 fröpåsar att bifoga i de här kedjorna, trots att hon inte vill vara med själv i år. Jag har fördelat hälften av dem i de här kuverten, resterande hälft lägger jag i när ”varv 2” startar.
Skriv gärna en liten kommentar i den här tråden, när ni får kuvertet, eller när ni skickar det vidare.
Och för att varv 2 ska gå så fort som möjligt: är det så att du redan när du får kuvertet vet att du inte vill vara med på ett andra varv: var snäll och stryk över ditt namn i adresslistan innan du skickar det vidare.
Nu hoppas jag att ni hittar nya spännande favoriter i kuvertet, sånt som ni aldrig har haft en tanke på att köpa fröer till, men som visar sig vara växter som ni absolut inte vill vara utan hädanefter.
Irene_L
28-09-2009, 10:22
Spännande!!! Jag är nr 11 så nu är det bara att vänta...och vänta.....hihi.
Och jag är nummer 8, men misstänker att det lär dröja ett tag innan det dimper ner någonting här...
Margith
28-09-2009, 12:37
Jag är sist i listan.... här kan ni snacka om en som får vänta... och vänta.... och vänta... Men den som väntar på nåt gott osv
Som nr 1, har jag idag fått 21 spännande fröpåsar :-). Googlat lite eftersom jag inte var bekant med alla latinska namn men har nu valt ut några. Lovar att senast fre skicka vidare. Har frö och förberedda påsar. Är normalt tveksam till allt vad som liknar kedjebrev men den här varianten är ju jätte smart o kul.
Margith
30-09-2009, 21:01
CITAT (Östh @ 30-09-2009, 21:20)  ----- Som nr 1, har jag idag fått 21 spännande fröpåsar :-). ------ Visst skrev du bara fel nu? (hoppas jag) Inte nog med att det tog 1 dag för länge innan kuverten kom fram till er... säg inte att innehållet inte stämmer heller När jag skickade iväg kuverten innehöll 2 kuvert 24 fröpåsar och 1 kuvert 23 fröpåsar
Rosmarin
01-10-2009, 08:23
CITAT (Margith @ 30-09-2009, 22:01)  Visst skrev du bara fel nu? (hoppas jag) Inte nog med att det tog 1 dag för länge innan kuverten kom fram till er... säg inte att innehållet inte stämmer heller När jag skickade iväg kuverten innehöll 2 kuvert 24 fröpåsar och 1 kuvert 23 fröpåsar  Oj då... Har brevbäraren kikat i kuvertet tro?  Det är kanske också en Odlait?
Margith
01-10-2009, 09:54
Eller så stängde inte jag igen kuvertet ordentligt
Brevbäraren och Margith var oskyldiga. Det var jag som slarvade  när jag räknade, det var 23 olika sorter. Har nu bytt ut tre och skickat vidare.
Man skulle inte kunna få en lista på användarnamnen som är med i kedjan, för att lättare hålla ordning på när det är ens egen tur?
Irene_L
07-10-2009, 08:07
Hur går det med den här kedjan? Det har varit sååå tyst!
Jaaaa - hur går det?
Men - vem har kuvertet?
Jag är nummer tre och till mig har den inte kommit.....Den måste sitta fast hos tvåan.
/Anki
CITAT (Anki V @ 09-10-2009, 09:39)  Jag är nummer tre och till mig har den inte kommit.....Den måste sitta fast hos tvåan.
/Anki Mm, i en hel vecka... bara det inte har försvunnit på posten... Jag väntar otåligt jag med, nr 4.
Irene_L
10-10-2009, 10:12
Men vad har hänt med denna kedja?? Först tänkte jag ju inte vara med i någon frökedja men ändrade mig och nu väntar och väntar och väntar jag på att det ska hända något!!! Jag är ju lååångt ner i listan...hoppas att den kommer igång igen!!!
Ska vi ge den en vecka till på sig? Det kan ju hända att tvåan är sjuk, bortrest eller har andra förhinder.
Om den inte kommer igång efter en vecka till så kan jag starta en ny…..Jag kan säkert få ihop 20 sorters frön. Då blir vi 18 i den och jag sist…… Skulle den ursprungliga komma igång igen efter det så har vi två ”frökedja två” och då får vi väl hantera den eftersom.
Ex. Den som får kuvertet PM:ar 3 som ger besked om den vill vara med eller inte. Vi får bestämma då vilken av kedjorna som ska vara ”huvudkedjan”.
/Anki
Irene_L
10-10-2009, 11:00
CITAT (Anki V @ 10-10-2009, 11:40)  Ska vi ge den en vecka till på sig? Det kan ju hända att tvåan är sjuk, bortrest eller har andra förhinder.
Om den inte kommer igång efter en vecka till så kan jag starta en ny…..Jag kan säkert få ihop 20 sorters frön. Då blir vi 18 i den och jag sist…… Skulle den ursprungliga komma igång igen efter det så har vi två "frökedja två" och då får vi väl hantera den eftersom.
Ex. Den som får kuvertet PM:ar 3 som ger besked om den vill vara med eller inte. Vi får bestämma då vilken av kedjorna som ska vara "huvudkedjan".
/Anki Det låter bra!
Margith
10-10-2009, 12:37
2:an i den här kedjan är Lilla mamma. Är det nån som känner henne? Är det nån som vet varför kuvertet har fastnat där?
Fortfarande ingen som vet något?
Margith
12-10-2009, 13:39
Jag har PM:t henne. Skulle jag verkligen försöka skulle jag sannolikt hitta ett telefonnummer till henne.
Men jag vill inte.
Jag känner henne inte, har ingen aning om anledningen och jag tycker inte heller att vi ska "jaga henne med blåslampa" Därför: vänta lite, ge henne en chans, vi vet ju inte orsaken. Att det finns en orsak känner jag mig väldigt säker på. Hon kanske inte ens har fått kuvertet??
HEJ! Låter bra att PM:a men sen ha lite tålamod. Mycket kan hända som gör att man får bortprioritera sånt som fröer. Fast som 10:a är det svårt att ha mycket tålamod  ! Men egentligen så måste jag ju inte så nåt precis nu på hösten, men det blir ju så kul att se vad man kan få för fröer och börja fantisera om hur fin trägårn ska bli nästa sommar! Men får väl försöka "glömma bort" det här med fröbytarkedjan ett tag... Svårt, men den som väntar på nåt gott..... Hälsningar Inglan
lilla mamma
12-10-2009, 19:44
JAG ÄR DEN HEMSKA SOM INTE HADE ALLA FRÖER I ORDNING: Min mamma var här och städade bort. Jag fröerna i mitten av förra veckan och imorgon bitti går kuvertet vidare. Ursäkta mig, men jag vill inte göra nåt halvdant och i helgen var min man hemma från sjukhuset för första gången på nästan 1 månad så han och barnen gick först MEN JAG VET att ni väntar.
Margith
12-10-2009, 19:57
Du är inte hemsk alls  Tvärtom! Familjen går alltid först Jag tycker att du ska ta den tid du behöver för att skicka kuvertet vidare. Huvudsaken är att vi vet att kuvertet kommit fram till dig.
Hej "lilla mamma"! Ha inte för bråttom, vi hinner nog få fröerna tids nog allihop. Alltid rätt att prioritera familjen, skönt att det inte var nåt värre än bortstädade fröer! ha det så gott! Inglan (nr 10)
Irene_L
12-10-2009, 21:17
Ingen fara alls, lilla mamma!  Klart att man och barn går först! Ta den tid du behöver
Håller med de övriga....familjen först.
Huvudsaken vi vet var kuvertet är.
/Anki
lilla mamma
13-10-2009, 08:52
Puh vilken tur jag har.. tur att ni har tålamod med en velpotta som jag.
Nu ligger den i posten ut från anstalten Mariestad (där jag jobbar....)
Hoppas nästa hittar något roligt som på samma sätt som jag gjorde.
Skönt att höra att allt är OK  och att fröna är på väg igen. Inte för att jag ska så nåt precis nu men lite ivrig blir man ju trots allt när man nu är med i frökedjan...
 Nu har fröna nått mig........ Mycket fint finns det där  . Jag försöker skicka kuvertet vidare till Betty i morgon eller senast fredag. /Anki
Nu är fröpåsarna hos mig!  Känns nästan som på julafton... Nu kommer jag att ta hela helgen på mig att pilla, googla och riktigt mysa med alla frönpåsarna - och så skickar jag kuvertet vidare till Dito Verde på måndag. Jättemysig helg på er med!
CITAT (Betty @ 16-10-2009, 16:42)  Nu är fröpåsarna hos mig!  Känns nästan som på julafton... Nu kommer jag att ta hela helgen på mig att pilla, googla och riktigt mysa med alla frönpåsarna - och så skickar jag kuvertet vidare till Dito Verde på måndag. Jättemysig helg på er med!  Skickade iväg kuvertet igår eftermiddag så de är nog på väg söderut nu.
Javisst Betty  jag fick paket idag, riktigt spännande!  Har suttit större delen av kvällen och slagit upp bilder och beskrivningar på alla fröer som är med och vilka som skulle trivas här i trä'gårn i Sandviken. Kryssar nog bort mitt namn från "2:an rundan", jag har bara ett fåtal sorter att byta med. Men det är bara första året jag har trädgård, nästa år kan jag nog hitta fler fröer att samla in!
Iiihk! Då är det snart jag då, bara Pluto först
CITAT (flouee @ 20-10-2009, 22:45)  Iiihk! Då är det snart jag då, bara Pluto först  Japp, spännande va! Snart går kedjan vidare söderut igen!
Dito Verde
20-10-2009, 23:51
Hej vad det gick undan. Skulle väl skriva här att kuvertet anlände i går (måndags) och jag fick iväg det till Morca samma dag. Tog tre frökuvert och lade till lika många. Är gärna med en gång till. Blir intressant att se hur sortimentet förändras.
Brevet är postat till Pluto idag!
Hej! Skriv gärna vilket nummer ni är på listan, jag vet att det måste vara en bit kvar till mig, men jag är ändå nyfiken att veta...  Men hoppas ingen stressar sig igenom utan tar sig tid att välja och vraka, leta och läsa om i godan ro!  Jag ska ju inte så än, är bara så förväntansfull! Ha det så gott alla fröbytare! Inglan (nr 10)
Margith
22-10-2009, 19:46
Morca var nr 6. Margith (nr 12)
Tack Margith! Då är bara några kvar till min tur och några fler till dig!
Irene_L
27-10-2009, 19:45
Det har varit så tyst i frökedjan! Hur går det? Undrar nyfikna Irene
Det går väldigt bra! Jag fick kuvertet idag och sitter som bäst och kollar igenom alla små påsar  Skickar vidare imorgon eller på torsdag förhoppningsvis! (Jag är nr 8 på listan)
Irene_L
27-10-2009, 21:09
Vad bra!!  Kul att få veta hur långt den kommit! / Irene nr 11
Så - jag var snabbare än jag trodde så kuvertet läggs på posten imorgon!
Oj, jag är ju nr 9! Redan min tur...  Har varit utan dator i några dagar, så jag har haft lite dålig koll. Men vad spännande... då vet jag vad jag får pyssla med i helgen. Kul!
Sådär, då har jag valt några spännande fröer och fyllt på med några nya påsar. Tog tre kuvert och lade i fem nya, men då tog jag mig friheten att ta lite fröer ur några påsar, som det fanns väldigt rikligt i. Men det är gott om fröer kvar förstås. Det går att dela upp några av de påsar jag lade i, i flera portioner också. Skickar vidare till nr 10 imorgon. Ha det gott alla!
Irene_L
02-11-2009, 09:08
Oj vad spännande.....nu är det ju snart jag (nr 11)
Är färdig med mina fröpåsar, så fort jag får kuvertet ska jag försöka va snabb och se vad jag vill ha, ta, lägga i o skicka vidare! Spännande!!! Inglan (nr 10)
Idag fick jag kuvertet, det var inte så lätt att välja, ville ha mer än jag hade byte med nästan! Men nu är kuvertet fyllt igen och går med posten imorgon! Så roligt detta va! Inglan
Irene_L
05-11-2009, 14:37
 Idag kom kuvertet till mig! Nu har jag valt fröpåsar och lagt i nya. Jag la i lite extra...jag har ju lite frön att välja på Nu har jag varit och lagt kuvertet på brevlådan ------------------------> Margith. Hoppas du har det imorgon!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|