Peztis
Varje år tycker jag att jag gör trädgårdslandets sektioner för breda och så får jag sträcka mig för att rensa ogräs och skörda. Jag tycks inte lära mig... smile.gif Eller snålhet för att jag inte vill att landet bara ska vara stigar.

Hur som helst, finns det något idealmått för hur bred varje sektion bör vara? Som en pallkrage, dvs 80 cm? Mina brukar nog vara över 1 meter...

Haha, det är låååångt kvar till frösådder i trädgårdslandet. wink.gif
Men man kan ju planera lite, och det var nu jag kom på att jag skulle fråga alla smarta och duktiga här inne.

Lotta22
Man brukar säga att 120 cm bredd är det idealiska om man kan komma åt från båda sidor, annars blir det väl runt 60 cm om man ska nå över hela utan att behöva trampa i bädden.
Peztis
Tack Lotta!
MariaS
Det ideala måttet är egentligen olika för olika människor. Standardmått passar inte alla. Det mest optimala du kan göra, är att ta med dig en tumstock ut. Lägg den på marken. Ställ dig själv på knä och se vilket mått du själv tycker passar som bekväm arbetsyta. Där har du DITT idealmått.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon