Full version: Diverse rosfrågor
Fjällroosens
I juni planterade jag två rosbuskar, Henry Hudson och John Davis, dom blommar nu för fullt giggle.gif , till saken hör att jag bor i växtzon 8, i vilket fall som helst är dom jättefina.
Jag har tänkt att jag nog måste "gulla" lite med dom och vintertäcka, men hur??? hur virar man in en buske med juteväv??.
Skulle även behöva flytta Henry, men är det lite sent nu med tanke på att jag bor till fjälls, skall jag vänta till våren??
Skulle även vilja öka mitt rosförråd, men är det oxå försent att sätta nu?? bättre att vänta till våren??
Idag har det faktiskt snöar så det är vitt på fjälltopparna.
Ezereht
Jag skulle inte höstplanterat i din zon, eller flyttat en ros så här sent. Jag är tveksam även här (i Umeå) nu, men jag hoppas det går bra, för jag har ju beställt en ros från Odla.

Jag har haft grön vinterväv, bara snurrat runt och knutit med snöre också. Det blir ett paket. wink.gif
Fjällroosens
Ok, vart köper man grön vinterväv blush.gif ?? Jag fick ju oxå ett mail från Odla med roserbjudanden och blev sugen men som sagt jag får nog vänta till våren.
flouee
Handelsträdgårdarna, t ex plantagen och bogrönt, säljer vinterväv. smile.gif
Bassam

Hej
Skarpnäck trädgård säljer vinterskyddväv .

H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon