Full version: Kattsand i pallkrage
Solstorm
I en tidigare tråd pratade vi om vad man ska göra med kattsanden. Jag berättade att jag slänger den i pallkragar.
Använder den här sanden som är lite dyrare men den bästa då det gäller att ta bort doft
[attachment=42578:070.JPG] [attachment=42579:067.JPG]

Det har verkligen växt som attan i kattsanden. Tog den här bilden på pärlhirs och virginiatobak. Tobaken och en del andra hade jag sått i kruka och planterade ut med jordklump. Hirsen sådde jag direkt, men blandade upp med jord just där jag sådde. Runt om plantorna har jag täckt med gräsklipp.
Rosmarin
Bra att du skrev det här. Jag och min man har ofta diskussioner om ifall man kan gräva ner kattsanden i rabatterna eller inte. (Jag är den som tycker att man kan det)

En gång för många år sedan skulle jag plantera om en krukväxt som ville ha väldränerad jord. Blandade jorden med (obs! oanvänd!) kattsand eftersom jag inte hade lekakulor hemma. Detta var den sortens kattsand som bildar klumpar när den blir våt. Som ska vara lätta att plocka bort... och det hela blev följdaktligen som en stor cementklump i krukan. Den dräneringen fungerade inte så bra med andra ord... giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon