Ulf Larsson är död, 53 år gammal bara. Usch vad konstigt det känns.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5872634.ab
Meriona
29-09-2009, 07:51

Verkligen tråkigt, jag blev alltid så glad av att se Uffe på TV. Han var aldrig plump.
Men Jösses! Och han som blivit en sån vällevnadsmänninska... Skrämmande... Jag är chockad!
De sista gångerna jag såg honom så hade han magrat det kan ju vara något med sjukdommar.
( Om man över huvud taget skall spekulera) men han var trevlig i sitt framförande i TV-rutan.
Han blev ju inte gammal.
Aqvakul
29-09-2009, 08:25
RIP Uffe!
Sorgligt...
Jag brukar tänka när kända personer dör, att förhoppningsvis visste dom att dom var uppskattade av många.
Trist, men de gånger jag träffade honom i mitt arbete behandlade han mig som en lägre stående varelse inte värt att hälsa på, inte ens på direkt hurtigt och glatt God morgon med ett stort leende bet på han . Hans supertrevlighet räckte inte till alla.
Tycker faktiskt att du kunde behållt det där för dig själv.
RIP Uffe.
CITAT (Anma @ 29-09-2009, 17:07)

Trist, men de gånger jag träffade honom i mitt arbete behandlade han mig som en lägre stående varelse inte värt att hälsa på, inte ens på direkt hurtigt och glatt God morgon med ett stort leende bet på han . Hans supertrevlighet räckte inte till alla.
Så trist......jag förstår om du tänker som du gör.
Även om personen är död måste man ju kunna tycka vad man vill. Allt är inte roenrött här i livet.
Red Top
29-09-2009, 16:35
Trist. Han gladde många genom åren.
Mina tankar går framförallt till Lillemor, hans sambo.
*Stintan*
29-09-2009, 16:43
Jag tycker att det är märkligt hur alla rosar personer som dött. Var fanns alla Uffe Larssons "vänner" som nu brer på superlativer när han höll på att supa ner sig totalt eller när han hade det jobbigt i övrigt? Jag har bott i närheten av honom för ett antal år sedan och mötte honom ofta och jag håller med Anma, han var inte supertrevlig mot alla.
För övrigt säger jag varken bu eller bä angående Uffe Larsson utan är ganska likgiltig.
CITAT (*Stintan* @ 29-09-2009, 17:43)

Jag tycker att det är märkligt hur alla rosar personer som dött. Var fanns alla Uffe Larssons "vänner" som nu brer på superlativer när han höll på att supa ner sig totalt eller när han hade det jobbigt i övrigt? Jag har bott i närheten av honom för ett antal år sedan och mötte honom ofta och jag håller med Anma, han var inte supertrevlig mot alla.
För övrigt säger jag varken bu eller bä angående Uffe Larsson utan är ganska likgiltig.
Precis min point. Varför ska man inte kunna vara ärlig om vad man varit me om vad det gäller människor även när de dött?
Minns ni hur Uffe blev hånad för sin insats i Lets dance. Nu är det glömt, nu var han världens största glädjespridare och en fantasisk person. Visst var han säkert det, men han var mycket mer än så också.
Hyckleri är vad det är.
Aqvakul
29-09-2009, 18:14
Det är nog en ganska normal mänsklig reaktion att man betraktar den avlidnes företräden och tillkortakommanden genom lite rosafärgade glasögon.
aanderss
29-09-2009, 18:21
tråkigt att höra. han var en kul prick
Piccante
29-09-2009, 18:44
CITAT (Anma @ 29-09-2009, 17:56)

Precis min point. Varför ska man inte kunna vara ärlig om vad man varit me om vad det gäller människor även när de dött?
Minns ni hur Uffe blev hånad för sin insats i Lets dance. Nu är det glömt, nu var han världens största glädjespridare och en fantasisk person. Visst var han säkert det, men han var mycket mer än så också.
Hyckleri är vad det är.
Absolut! jag tror att många kändisar faktiskt inte alls är så trevliga som de verkar eller som folk föreställer sig att de ska vara. Personligen så har jag ingen större relation till just Uffe men tråkigt för hans närstående att han gick bort tidigt.
CITAT (*Stintan* @ 29-09-2009, 17:43)

Är totalt likgiltig betr. Uffe Larsson.
Fast det är förståt alltid tråkigt när människor dör i förtid, oberoende vem det är.
Gita
*Stintan*
29-09-2009, 21:21
CITAT (Gita @ 29-09-2009, 21:41)

Är totalt likgiltig betr. Uffe Larsson.
Fast det är förståt alltid tråkigt när människor dör i förtid, oberoende vem det är.
Gita
Ja självklart.
Jag "kände" bara Uffe som den han var genom tv-rutan, och där var han bara en genomvarm människa som brydde sig om alla andra. Måhända att han betedde sig som Anma beskriver honom ( och det är inte roligt att höra ), men att behöva dö vid 53-års ålder.........näääeee!
Sov gott Uffe...........
Sjävklart tycker jag också att det är alldeles för tidigt att behöva dö i den åldern. Han var ju ingen ond människa som förtjänade det direkt. Jag blev bara så trött på denna hyckleri. Men synd är det att han är död och synd om hans familj. RIP uffe.
Om nu nån tror det så vill jag bara säga att jag inte alls tror att kändisar är perfekta och inte heller ser jag på dom med rosafärgade glasögon. Dock kändes det bara så onödigt med såna kommentarer här och nu. Men jag har insett länge vid det här laget att jag är annorlunda i mina tankar och åsikter om vad som är passande och inte så jag lämnar detta därhän nu.
Såklart att man får tycka olika om kändisar, och som Gillan skriver så "kände" många av oss honom bara som den han visade sej på tex TV.
Det var väl likadant när Michael Jackson dog, att en del var lyriska över honom medan andra pratade om en bitter eftersmak, eller hur nu orden var.
CITAT (Rose @ 30-09-2009, 02:30)

Om nu nån tror det så vill jag bara säga att jag inte alls tror att kändisar är perfekta och inte heller ser jag på dom med rosafärgade glasögon. Dock kändes det bara så onödigt med såna kommentarer här och nu. Men jag har insett länge vid det här laget att jag är annorlunda i mina tankar och åsikter om vad som är passande och inte så jag lämnar detta därhän nu.
Tror inte alls att du är annorlunda.
Jag har tyckt likadant, men efter att mist många nära och sedan bara fått höra de positiva sakerna om dem, det blir falskt för mig. Detta är ju inte en universell sätt att se på det, men för mig har det blivit så.
Jag kan nog hålla med om att det är onödigt av mig att yttra mig på det där viset om en offentlig person som jag inte känner och bara träffat ett fåtal gånger i jobbet . Ber om ursäkt och ska försöka tänka på det till nästa gång.
Aqvakul
30-09-2009, 06:47
Problemet med "kändisar" är att vi känner dem väl på ett sätt, men inte på ett annat. Det skapar en ambivalens. Sen tycker jag som Rose, att man kanske kan hålla inne med negativa kommentarer av mer privat karaktär vid ett sånt här tillfälle.
Gossen Ruda
30-09-2009, 07:05
Kändisskapet kan ha vissa avigsidor, det kan vara lite jobbigt att hela tiden bli igenkänd och folk kanske kommer fram och vill prata och hälsa. Resultatet kan bli att man blir onödigt tvär för att få vara i fred. OM det var så i Uffes fall vet jag dock inte.
Meriona
30-09-2009, 19:15
Sen har ju vi också fått reda på att han inte mått bra vissa perioder, alkoholism, grubblerier och annat kan ju också påverkat sättet hur man upplevs av andra. Det skulle ju kunna vara en förklaring till att man är tvär ibland. Men jag måste nog säga att jag inte alls skulle vilja att Anma höll inne med sin kommentar, är det det som har hänt så är det det, och inte ska man bara säga snälla saker om en person bara för att han eller hon gått bort? Däremot behöver man inte grotta ner sig i dåligheterna, men det har inte skett här, jag tycker det var en helt okej kommentar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.