castra
Hej på Er alla !
Ny medlem i detta forum och med ett nykommet problem, nämligen att vår höstsyren blev skadad i hård vind med att två grenar blåste av. Vill nu få vetskap om det är någon som vet om detta går att reparera ? Benbrott gipsas men "grenbrott" kan väl inte gipsas ???? rolleyes.gif
Vänlig hälsning med förhoppning om positivt svar
Olle
Aqvakul
Nej de är förlorade. Du bör snygga till brottytorna och hoppas på att det bryter fram nya fina grenar till våren.
castra
CITAT (Aqvakul @ 29-09-2009, 20:41) *
Nej de är förlorade. Du bör snygga till brottytorna och hoppas på att det bryter fram nya fina grenar till våren.

Hej igen !
Tack för Ditt svar, nu lever vi på hoppet till våren !! thanks.gif
M.v.h
Olle
castra
Hej igen !!
Nu är det höst och syren med"grenbrott" fick nya grenar, efter att jag snyggat till brottytorna. Har nu massor av nya fina blommor som nu lider mot sitt slut. Men det kommer en ny sommar nästa år.....hoppas vi på !! :-)
Mvh
Olle
Ezereht
Jag har en bambupinne i mitten av min större syrenhortensia och ett snöre runt. Det stöder den lite när det blåser hårt, men syns inte så mycket att det stör. Fast min är inte så jättestor än iofs. inga 2m eller så. Mer som 1m.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon