Hej
Jag köpte några Regnbågsbräken igår. Googlade och fick reda på att den ej gillar blåsigt läge. Hur kinkig är den?
Tänkte sätta den under ett träd, där jag har Kaprifol, som jag tagit rotskott av. Kaprifolen har trivts där trots att den står vid trädet. Vet inte vad det är för lövträd, visar en bild senare. Nordväst om trädet finns en granhäck, så det blir iaf skyddat mot nordvästvindar.
Hälsn Tepa
Hej
Vad är detta för träd ? Är det extra törstigt, eftersom jorden runtikring verkar så torr ? Visar bild på blad och Regnbräkensplantorna jag planterade dit idag. Planterade tre styck Regnbrägen. Och så planterade jag två Vintergröna Vinca Major Variegata. Funkar detta i denna torra jord ? Jag har faktiskt fyllt på med ett skottkärrslass matjord dit till och vattnat.
Hälsn Tepa
.
Här kommer bilderna.
Tepa
Visst är Regnbågsbräkena ynkliga nu, men det ska väl ta sig ?
lavendelgården
03-10-2009, 20:59
Ser ut som Ask. Jag skulle prova, men hålla ett öga på regnbägsbräkenplantorna. Det är nog ingen fara när de väl etablerat sig.
Åsa www.lavendelgarden.nu
Tack Lavendelgården
Jag har bott här i tio år och aldrig vetat vad det är för träd. Har tänkt fråga er flera gånger, men inte blivit av.
Men nu vet jag!
Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.