tepa
Hej

Och så ska vi få nya grannar igen. För ett år sen köpte ett ungt par huset näst intill oss. De fick barn i augusti och nu ska de separera. Huset är återigen till salu. Har man hört på maken ....!!!!???

Hälsn Tepa
Huggorm
Sånt där är tyvärr allt för vanligt sad.gif
Motti
Säger bara !All sin da stackars barn blink.gif Liksom !det finns ju kondomer !
Monaxe
CITAT (Motti @ 04-10-2009, 00:39) *
Säger bara !All sin da stackars barn blink.gif Liksom !det finns ju kondomer !

Det är nog inte bristen på kondomer som är problemet...
tepa
Hej

Känner dem inte desto mera, men det verkar iaf vara snabbt marscherat. In ut . Det värsta är, vad jag fått höra av säker källa, han hade varit otrogen en vecka för nedkomsten. Tog ni honom tillbaka ? Inte jag.

Hälsn Tepa
Motti
Men Herre gud då !det var säkert inte första gången han var otrogen !men varför skaffa man barn med en skitstövel ?Jag blir så in i bänkens upprörd thumbdown.gif Barn är inget man skaffar för att det är kul för stunden.Egoismen är väldigt påtaglig nu för tiden !Jaget är viktigast de andra som man råkat involvera sig i är en fjärt !jag förstår inte hur unga människor tänker angry.gif
tepa
Vet inte vad som hände, men jag tycker synd om tjejen. Hon visste nog inte vem hon skaffade barn med. Man, tycker jag, borde nog lärt känna denna person innan...Eller så var det så att kondomen... nej förresten, de skaffade ju hus...

Hälsn Tepa
Rose
CITAT (tepa @ 04-10-2009, 01:25) *
Hej

Känner dem inte desto mera, men det verkar iaf vara snabbt marscherat. In ut . Det värsta är, vad jag fått höra av säker källa, han hade varit otrogen en vecka för nedkomsten. Tog ni honom tillbaka ? Inte jag.

Hälsn Tepa

laugh.gif
Orkidétjuven
Nu vet vi iof inte varför han var otrogen. Man är inte otrogen såvida man inte har ngt i ens förhållande man tycker är fel. Hur är hon då?

Är barnet deras då? Det vet man kanske inte???

Tjejer kan vara minst lika otrogna.

Min bästa väns tjej var otrogen gång på gång och blev tillochmed gravid 2 ggr. DÅ är man dum i huvudet!!!! Jag är glad att jag fick honom att fatta rätt beslut och dumpa henne.

Människosläktet är bra knepiga ibland....
Huggorm
Äsch, otrohet som sker i ett annat län räknas inte...
MariaS
Inget ovanligt alls. En kompis till mig, fick på dotterns tvåårsdag en liten oönskad överaskning. Dottern hade en halvsyster, tillverkad på födelsedagen. Skitstöveln hade alltså åkt raka vägen från förlossningen och tillverkat nästa unge!

Numera visar det sig att han har tre ungar med min kompis, en med den från förlossningsdagen, och ytterligare tre med ett tredje fruntimmer. Snacka om underhållsskyldighet där!

(Undrar vad han saknade hos de andra....)
Meriona
CITAT (Orkidétjuven @ 04-10-2009, 04:56) *
Nu vet vi iof inte varför han var otrogen. Man är inte otrogen såvida man inte har ngt i ens förhållande man tycker är fel. Hur är hon då?

Tyvärr är det inte så enkelt att det är nåt fel i förhållandet, det finns de som alltid måste pippa när de är fulla. sick.gif
Ralf
CITAT (MariaS @ 04-10-2009, 09:45) *
Inget ovanligt alls. En kompis till mig, fick på dotterns tvåårsdag en liten oönskad överaskning. Dottern hade en halvsyster, tillverkad på födelsedagen. Skitstöveln hade alltså åkt raka vägen från förlossningen och tillverkat nästa unge!

Numera visar det sig att han har tre ungar med min kompis, en med den från förlossningsdagen, och ytterligare tre med ett tredje fruntimmer. Snacka om underhållsskyldighet där!

(Undrar vad han saknade hos de andra....)

Jag tycker alla hans barns mammor ska avsäga sig vårdnaden så kan han bo själv med alla kidsen o betala själv det mesta av deras kostnader.
MariaS
CITAT (Ralf @ 04-10-2009, 09:59) *
Jag tycker alla hans barns mammor ska avsäga sig vårdnaden så kan han bo själv med alla kidsen o betala själv det mesta av deras kostnader.

giggle.gif Han har blivit påtvingad umgängesrätten och där har mammorna samarbetat, så han har varken helger eller semester barnledig rotfl.gif Sju ungar och ensam karl! på semestern. Försök sen hitta på något trevligt... devil.gif
Ralf
CITAT (MariaS @ 04-10-2009, 10:02) *
giggle.gif Han har blivit påtvingad umgängesrätten och där har mammorna samarbetat, så han har varken helger eller semester barnledig rotfl.gif Sju ungar och ensam karl! på semestern. Försök sen hitta på något trevligt... devil.gif

Han kan ju åka på Ishockey-läger med ungarna. Dom kan tillsammans ha en egen kedja.
Varje besök på tex en nöjespark med barnen måste ju kosta flera tusenlappar.

De flesta pappor kommer ju för övrigt för billigt undan dom betalar ju bara underhållsstödet på 1 273 kr, när dom egetligen ska betala hälften av av barnets kostnader...
TheLan
CITAT (Huggorm @ 04-10-2009, 09:27) *
Äsch, otrohet som sker i ett annat län räknas inte...

Ja resonerar du så kanske det inte e så konstigt att du är singel? blink.gif crazy.gif
Skämt åsido!

Det där med otrohet är knäppt. Hade en tjejkompis som blev på smällen med sin kille och dom fick en son. När lillkillen var 1 år då hade hon tröttnat på pojkvännen, var otrogen och velade runt i ett halvår. Bara för han var så "tråkig" och ja det var precis det hon sa till mig. Hon ville ha någon som var mer spännande. Sådana människor borde inte få skaffa barn enligt mig.
Tack o lov gav sig inte pappan till pojken i första taget så nu är dom gifta och har en dotter med men man undrar ju när hon tröttnar nästa gång....

Så visst kan även tjejer vara grisiga när det kommer till otrohet.
andersen
CITAT (TheLan @ 04-10-2009, 14:06) *
Ja resonerar du så kanske det inte e så konstigt att du är singel? blink.gif crazy.gif
Skämt åsido!
Det där med otrohet är knäppt. Hade en tjejkompis som blev på smällen med sin kille och dom fick en son. När lillkillen var 1 år då hade hon tröttnat på pojkvännen, var otrogen och velade runt i ett halvår. Bara för han var så "tråkig" och ja det var precis det hon sa till mig. Hon ville ha någon som var mer spännande. Sådana människor borde inte få skaffa barn enligt mig.
Tack o lov gav sig inte pappan till pojken i första taget så nu är dom gifta och har en dotter med men man undrar ju när hon tröttnar nästa gång....

Så visst kan även tjejer vara grisiga när det kommer till otrohet.

Ja så är det nog,min erfarenhet säjer att det är vanligare med kvinnlig otrohet en att män är det.
Huggorm
Något skall dom ju roa sig med på dagarna, hemmafruarna...
*Stintan*
CITAT (andersen @ 04-10-2009, 14:22) *
Ja så är det nog,min erfarenhet säjer att det är vanligare med kvinnlig otrohet en att män är det.

fear.gif har du varit otrogen med sååååå många kvinnor -fear-.gif giggle.gif
andersen
CITAT (*Stintan* @ 04-10-2009, 14:27) *
fear.gif har du varit otrogen med sååååå många kvinnor -fear-.gif giggle.gif

Absolut inte, det är det värsta man kan göra mot sin partner, speciellt om det finns barn med i bilden.
Betty
CITAT (Huggorm @ 04-10-2009, 14:26) *
Något skall dom ju roa sig med på dagarna, hemmafruarna...

rotfl.gif eller hur!!
Gita
Nu kan man ju inte veta vad som hänt i fallet med Tepas granne och därmed inte ha någon åsikt om det specifika fallet, men generellt tycker jag att många skaffar barn allt för lättsinnigt och ofta efter alldeles för kort bekantskap.
Har ett exempel från bekantskapskretsen, en kvinna som har tre barn med tre olika pappor. Det som jag tycker är värst är att de tre syskonen lever under vitt skilda förhållanden. Den äldste sonen har bra kontakt med sin pappa och har mycket välbeställda farföräldrar som ger honom allt vad han kan önska sig, dyra resor och märkeskläder, de senaste och dyraste prylarna och enormt med kärlek. Mellanpojken däremot har ingen kontakt med sin pappa eller övrig släkt på pappans sida och inte heller någon riktigt bra relation till sin styvfar. Den yngste slutligen har väl inget överflöd vad det gäller det materiella men har en pappa som bryr sigl och lever tillsammans med båda sina föräldrar.
Gita
Aqvakul
Tragiskt med så snabba uppbrott! Det är nästan omöjligt att ha några generella synpunkter när det gäller familjebildning och separationer. Långa relationer kan betyda trygghet, men också ofattbart lidande. Uppbrott kan vara djupt uppslitande, men också början på något nytt. Själv är jag tacksam att jag fått leva tillsammans med en kvinna som jag älskar i 36 år och att mina barn beskriver sin barndom som ljus och trygg.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 04-10-2009, 15:19) *
Själv är jag tacksam att jag fått leva tillsammans med en kvinna som jag älskar i 36 år och att mina barn beskriver sin barndom som ljus och trygg.

Jag är också tacksam och stolt över att fortfarande leva med min första, största och enda kärlek. Att våra barn fått växa upp i en hel och trygg familj och inte minst att min man och jag fortfarande har så jäkla roligt tillsammans.
Gita
Vippan
Tycker alla ska få göra det som känns bäst för dem,och deras partner i deras förhållanden.Utan att få en massa pekpinnar och moralpredikningar.
Vi är olika med olika förutsättningar och vi lever i olika förhållanden, det som funkar för den ena kanske inta funkar för den andra.
Finns många anledningar till en skilsmässa.........
skogstroll
jättetrist och tragiskt. Tyvärr är det nog många utifrån som inte känner till alla omständigheter utan dömer folk utan att veta allt. Det är nog bäst att hålla sig till att tycka det är tråkigt och inte spekulera i otroheter osv. det kan förstöra mycket för andra.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 04-10-2009, 15:19) *
Tragiskt med så snabba uppbrott! Det är nästan omöjligt att ha några generella synpunkter när det gäller familjebildning och separationer. Långa relationer kan betyda trygghet, men också ofattbart lidande. Uppbrott kan vara djupt uppslitande, men också början på något nytt. Själv är jag tacksam att jag fått leva tillsammans med en kvinna som jag älskar i 36 år och att mina barn beskriver sin barndom som ljus och trygg.

Kanske mindre tragiskt med ett snabbt uppbrott än ett långt lidande som ändå mynnar i ett tragiskt uppbrott.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 04-10-2009, 16:32) *
Kanske mindre tragiskt med ett snabbt uppbrott än ett långt lidande som ändå mynnar i ett tragiskt uppbrott.

Ja, jag tror faktiskt det. En barndom som präglas av bråk mellan föräldrarna och ständigt dålig stämning i hemmet är nog värre än en skilsmässa
storm
CITAT (tepa @ 03-10-2009, 23:28) *
Hej

Och så ska vi få nya grannar igen. För ett år sen köpte ett ungt par huset näst intill oss. De fick barn i augusti och nu ska de separera. Huset är återigen till salu. Har man hört på maken ....!!!!???

Hälsn Tepa

Jaa ofta!Tyvär
Cathis
CITAT (skogstroll @ 04-10-2009, 16:18) *
jättetrist och tragiskt. Tyvärr är det nog många utifrån som inte känner till alla omständigheter utan dömer folk utan att veta allt. Det är nog bäst att hålla sig till att tycka det är tråkigt och inte spekulera i otroheter osv. det kan förstöra mycket för andra.

tummenupp.gif Det håller jag med om. Det kan finnas så mycket bakomliggande.
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 04-10-2009, 16:18) *

Klokt resonerat, instämmer helt! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon