CITAT (luca @ 14-10-2009, 20:38)

Hur kommer du att göra i år Åsa, ska du fortfarande vänta till november, hur vet man när marken inte är för varm?
Man kan testa med termometer det ska hellst inte vara varmare än 6-7grader i marken, något år var marken lätt frusen då jag planterade. Det blir nog nov-dec iår drivbänkarna ska göras om de är ruttna så jag får plantera lite vitlök i växthuset bara för att hålla utsädet igång så att jag har utsäde nästa år då jag har lite mera plats att odla på.
CITAT (BigDaddy @ 14-10-2009, 22:36)

Trevligt. Funderade på detta just idag.
Lade undan några köpvitlöksklyftor för ett par veckor sedan i ett fönster.
Nu har ett par st fått rötter som sticker upp ur dem men mestadels har ej fått det (än).
Ska jag då, bor i Götet jag med, vänta tills november? Typ början el slutet?
Sedan den stora frågan; Har balkong att odla på, kan jag sätta dem i hinkar där tro?
Vad kan det vara..? ....kanske 10 liters el ngt? Som papperskorgstorlek. Funkar det tro?
El ska jag ta med dem till landet & trycka dem i jord ist. kanske?
Det vore inte lika kul då jag vill följa dem, men går det inte i hinkarna så får jag göra så.
Kul att äntligen kunna sätta ngt på ett tag.

Om du har groddat dem kan du inte sätta ut dem. Det enda du kan använda dem till är att odla dem för blasten och då kan du pressa ner en massa klyftor i en mindre kruka och sedan odla inomhus i ett fönster och skörda blasten likt gräslök (det blir inget under jord att skörda)