Miljoval
Nu har jag tömt min egenhändigt byggda kompost för första gången. Har ingen aning om det var för tidigt eller ej men myllan verkar fin(!??). Tanken är att avfallet nu skall ta sig i en efterkompost (snarare nedgrävd i vår lilla jordhög) så att den blir perfekt jordgrund till vårens trädgårdsarbete.

Bifogar lite bilder, har skrivit mer utförligt om det på min hemsida, kom gärna med tips på det hela.

/Johan
skogstroll
härligt och det doftar säkert gott!
RitRat
Vad kul att se att ni byggt en isolerad varmkompost själv! Lätt att öppna verkar den också vara. Bättre än många köpta, t.ex. min som jag glömt märket på...

Roligt att följa ditt arbete med kompostinnehållet!
Peztis
Jättefin kompost!

Min Gröna Johanna är totalt värdelös när man ska försöka komma åt jord, man får stå dubbelvikt för att komma åt det som är i botten och hur mysig är det, liksom?

Min Stiga Kitchen är ju behändig och smidig vad gäller jorden eftersom den färdiga jorden tas ovanifrån. Det tar dock längre tid att fylla på eftersom matarhålet är ca 7x7x7 cm.
Jag som är dålig på att gå ut med komposten får alltid stå och veva och veva...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon