Full version: Mintpelargon
Pinus5
Har mintpelagoner sen några år, men har inte fått dem att blomma ännu. Nu undrar jag om de inte blommar alls eller om de är lite kräsna. Vet inte om den heter mintpelargon, men den luktar mint när man petar på den.
De andra doftpelargonerna jag har blommar ju emellanåt.

Tack!
Lady Hamilton
Jag köpte en typ "Mintpelargon" som jag har haft ute. Den växte någonting KOLLOSALT fear.gif så jag blev tvungen att ta bort hälften av den bara för att kunna ta in den. Den har även blommat men blommorna är små och obetydliga. Men jag har för mig att det brukar vara så på de flesta typer av doftpelargoner. Doft pelargonerna har man främst för doften och inte för själva blommorna som man oftast har de andra pelargonerna för
Pinus5
CITAT (Lady Hamilton @ 04-10-2009, 18:26) *
Jag köpte en typ "Mintpelargon" som jag har haft ute. Den växte någonting KOLLOSALT fear.gif så jag blev tvungen att ta bort hälften av den bara för att kunna ta in den. Den har även blommat men blommorna är små och obetydliga. Men jag har för mig att det brukar vara så på de flesta typer av doftpelargoner. Doft pelargonerna har man främst för doften och inte för själva blommorna som man oftast har de andra pelargonerna för

Ja så klart. Men även om man har den för doften så är det ju kul att veta om den överhuvudtaget kan blomma:) dr. Westermans blomma blommar ju ofta
Alexander-VG-zon3
har också en som doftar mint och hette nåt med mint när jag köpte den och den har blommat mycket hela sommaren. har för mig den hade rosa/vita blommor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon