Orkidétjuven
04-10-2009, 22:01
Någon har brutit nacken av ett 30-tal brevduvor i ett hägn i Lärjeholms koloniområde norr om Göteborg. Det var när en person skulle ge dem mat på uppdrag av ägaren som den sorgliga upptäckten gjordes.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5902512.ab
Jag såg det, det är så vidrigt att jag knappt kan tänka på hur man är funtad för att göra sådant. En nackvridning vore kanske bra botemedel?
Piccante
04-10-2009, 22:18
En djurplågare torterade katter och hundar i Lerum, någon dödade kaniner på någon annan ort och nu vrider någon nacken av brevduvor. Vad är det för psykopater som härjar i Göteborgsområdet?

Ett sto fick avlivas utanför Jönköping imorse för att någon bundit henne, brutit benen på henne och skurit upp henne i underlivet.
Var det någon som sa att människor är härliga..? Vem fan var det?
Orkidétjuven
05-10-2009, 09:51
Jag saknar ord.
Faktiskt. Förövarna borde få utsättas för samma sak. Eller iaf skrämma livet ur dem.
Tortyr vore passande att införa på straffskalan för sådana människor och brott.
Släng ut dem från en helikopter över sibisriska tundran och låt dem självdö.
Biggan_
05-10-2009, 10:47
Jag saknar också ord! Så många sjukt galna människor det finns som gör så vidriga handlingar mot djur! Avskyvärt!
CITAT (Grå @ 05-10-2009, 10:42)

Ett sto fick avlivas utanför Jönköping imorse för att någon bundit henne, brutit benen på henne och skurit upp henne i underlivet.
Var det någon som sa att människor är härliga..? Vem fan var det?

Bor ju själv mitt i ett "hästrike". Tänk om någon av mina grannar skulle råka ut för något dylikt...
Myosotis
05-10-2009, 12:24

!!
kan inte låta bli att undra varför... I värsta fall är det ju folk som verkligen tycker att det är kul, som njuter av att plåga andra levande varelser. Eller rör det sig om grupptryck, att man i vissa kretsar måste bevisa att man vågar göra vissa saker för att få bli en i gänget? Oavsett så är det fruktansvärt fruktansvärt fruktansvärt, det gör så hemskt ont i mig vid tanken... =(
CITAT (MariaS @ 05-10-2009, 13:20)

I hästriket jag bor i händer det titt som tätt. En häst gick de lös på (i slidan) med en avbruten bräda där spiken satt kvar i ändarna. Andra gånger har de inte hunnit klart utan blivit störda. Hästarna har hittats drogade. Osv. Helt jäkla otroligt.
Gossen Ruda
06-10-2009, 09:39
Helknäppt att ge sig på duvorna på det här sättet. Jag avstår från att göra några funderingar om motivet, något står iaf inte rätt till i skallen på såna typer. Fast något djurplågeri kan det väl inte räknas som, döden torde kommit snabbt. Inte för att det är något förmildrande.
Beträffande hästmisshandeln som är mycket värre så funderar jag på om syftet är sexuellt eller "bara" rent djurplågeri för oftast är det könsorganet som angrips. Sjukt är det.
Solstorm
06-10-2009, 10:04
För några år sedan blev massa griskultingar skurna. En man i närheten som inte var från orten betedde sig så märklgt att någon skrev upp bilnummret. På en annan plats i närheten observerades samma man nerblodad. Sedan upptäcktes griskultingarna. Det polisanmäldes.
Man har bilnummret så det går att spåra mannen, ögonvittnen har sett mannen blodig. Polisen orkade inte bry sig, mannen gick fri och kan ostraffat fortsätta plåga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.