Full version: Hermankaka
Kajsa i Arvika
Hermankakan som man matade så ihärdigt på -70 och -80 talet? Min syrra kunde inte åka bort för hon var ju tvungen att stanna hemma och mata Herman och det luktade jäst både här och var i stugorna.. giggle.gif

Fick en variant av den av en arbetskamrat för att sonen skulle ha nåt att röra i, men sen åkte han till Spanien så mamma har fått röra själv... laugh.gif

god blev den iaf utbakt, som en saftig sockerkaka med äpplen och kanel! (går även att ha nötter, russin och annat gottigt i).. Men har någon ett grundrecept..?
Biggan_
Själv är jag inte så glad i att baka, men jag googlade och hittade detta receptet
Hermankaka
Kajsa i Arvika
thanks.gif Ser ut att va en annorlunda variant! får prova den med!
spacepingo
Hade en Herman boende hos mig i julas. Den blev supergod. DEt var äpple, kanel och choklad i den. Har funderat på att göra en vanlig sockerkaka med dessa ingredienser i. Min man var mycket skeptisk till herman men tyckte att kakan blev god i alla fall smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon