Sitter och funderar på vad för maträtt som är smidigast att laga i förväg och sedan bara värma. Traditionsenligt har vi snart cykelpub och jag min spis är enbart 40cm bred
Jag kommer troligen stå för huvudrätten i detta fall och jag funderar på något som jag kan stoppa in i ugnen för att värmas och sedan åka iväg.
Något i ugnen och sedan servera en någon slags sallad till den.
Och ni brukar kunna komma med många bra förslag
Chili con carne är väl en bra rätt annars. Kan serveras med endast lite brytbröd som tilltugg.
Lasange är ju enkelt att göra i en långpanna, lite meckigt att göra två såser kanske, men de behöver itne göras samtidigt. Annars kan ju någon soppa (ärtsoppa om man gillar det), eller gryta vara enkelt?
Alla former av soppor eller grytor. Naturligtvis de maträtter som skapats för värmekällor med endast en låga. T ex sjömansbiff, den kan vaieras på många olika sätt, köttet kan t ex ersättas med fisk.
Jag har inga förslag, men oj vad spännande det låter med cykelpub. Hoppas ni får kul!
andersen
05-10-2009, 16:30
Låter perfekt för pizza som är bakad i långpanna.
Irene_L
05-10-2009, 16:31
Gör en tacospaj i långpannan, serveras med sallad till...mums!!
Solstorm
05-10-2009, 16:57
Potatisgratäng som man lagt strimlad kassler i är gott och passar bra att göra i förväg.
Tack för alla underbara svar

Dock fick jag reda på att de hade ändrat sig till att jag skulle hålla i efterfesten, tror jag det blev
Så jag får vidarebefodra dessa till ansvariga för huvudrätten istället
PAJ passar bra till både huvudrätt och nattamat. Pajer kan se ut på hundratals vis. En långpanna räcker dock inte till 10 hungriga personer, men man kan ju baka flera i förväg o sen bara värma i ugnen. En ny (tidigare gräddad) paj blir varm medan folk knaprar på den första.
Ska fundera vad som är lättast att göra, och sedan även göra lite veg-variant på detta

Tydligen fick jag huvudrätten igen
Potatisgrattäng med brynt skinka och purjolök mycket svartpeppar !Eller Grekisk potatisgrattäng !ett Vegetariskt allternativ som är sååå himmla gott,
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.