strepp
Ska ha kalas.brukar göra lite lättare mat,skulle så gärna vilja ha någon ny maträttantingen gryta eller paj .Gärna sådant jag kan förbereda innan..
Hoppas på förslag vi är ca 20 st.-kyckling.skicka eller något liknande
tack på förhand..strepp
Dorthe
flirting.gif nu skal du höra här jag är dansk och hoppas att du förstår,denna ret är jätte god.köp ca 500g fläskfile och 1 röd paprika,1 gul lök,1,purjolök,ca25-50g gongosolaost, och 2,5dl grädde ,1 pk bäckon.ta en ungfast fat.ta filen putsa den om behövs skär i ca 2,50-3cm tjocka bitar,smält olja-magarin på en stek panna och bryn alla sidorna på filen ta dom upp på en tallrik svets löken,paprikan,purjolöken i pannan,tills gyllenbrun,rull bäckonen om filen.sät grönsakerna i ugnfasta fatet och filerane övan på inn i ovnen i ca 175-200 grader,tills beconen har fått färj,under tiden gör du såsen ca 2,5-3dl grädde i en kastrull och tillsätt osten låt den smälta,när filene är färdig ta utt och häll såsen över filene,sätt inn igen tills osten har fått färj eller ca 15min,till baget,ris eller som vi hadde i dag pommes i klyfter,detta kommar ni att äta med en ske så godt är det,hälsningar Dorthe Tele: om ni har frågor:042-72165 tummenupp.gif
strepp
Tack det låter jättegott..Tusen tack,,Inte svårt att förstå..mvh strepp
Solstorm
Jag skriver samma här som i cykelpubstråden

CITAT
Potatisgratäng som man lagt strimlad kassler i är gott och passar bra att göra i förväg.
RitRat
Är man 20 personer så är det lätt hänt att någon helst äter vegetariskt. Och varför kan inte då alla äta veggo?

Broccolipaj eller lökpaj med valnötter... gott! Har tyvärr inga recept, men alla pajrecept går att improvisera på.
strepp
Tack för alla tips..hälsar strepp.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon