ängsvädd
Hej, det vore kul att höra vilka av er som har undulater.

Själv har jag 8 stycken och 2 katarinaparakiter.
skogstroll
jag har haft ett antal undulater och senast en dvärgpapegoja (Lovebird). Nu är det svårt för jag har katt (hungrig sådan) men hade gärna haft lite finkar eller nåt annat trevligt smile.gif
ängsvädd
Nä katt och fåglar är ingen bra kombination även om det finns flera som har både katt o fåglar.
Bengalow
Vi har 10 st i en utomhusvoljär, med inomhus-sovställe. Vi har haft 40 st som mest, så nu är det ganska glest mellan dom. Voljären är ca 5x1,2 m, höjd ca 2 m. Det är trevligt med deras "liv och rörelse", det säger t.o.m. grannarna. Efterhand köper vi nya, när dom "gamla" dör ut. Förr hade vi holkar och uppfödning, men det är besvärligt med gamla honor, som skall ta över alla bon.
Beträffande husdjur och fåglar, så är Ouzo, vå pudel, en jäkel på att sätta in dom för natten. Andra husdjur är grannens katt, men efter att jag skällde ut grannen häromdagen, så har jag inte sett röken av katten, som satt på buren, och jag hotade med att skjuta den, om den kom in här igen! Inget ont om katter... men ägarna!!!!
ängsvädd
Å vad kul biggrin.gif

Jag har mina i en inomhusvoljär o en utomhusvoljär som har förbindelse med varandra. Men till natten stänger jag till - de kommer in själva när det börjar skymma - någon enstaka gång får jag hämta någon. Får se hur jag gör i vinter - det beror på temperaturen.

Jag har dubbla nät så katter kan inte skada fåglarna men självklart stressa dem. Ett par gånger har jag sett katter i närheten av voljären, en gång på slusstaket - då har jag fräst o kastat småsten efter dem - det verkar ha avskräckt dem laugh.gif

Det finns ett jättetrevligt undulatforum som heter undulatprat - välkommen dit som medlemmar smile.gif
http://www.undulatprat.forum24.se
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon