Full version: Cyklamen
annette-djurö
Hej!
Jag har ett problem med cyklamen. Vattnar underifrån, låter den aldrig stå i vatten och har den "hyfsat" kallt. Blommorna är alltid jättefina och står länge MEN BLADEN GULNAR. Så här är det jämt. Det ena efter det andra bladet gulnar och blir fula varför jag rycker bort dem. Till slut är endast blommmorna kvar. Vad gör jag för fel?
Tack på förhand till den som vet!
Gillan
Jag vet inte om du alls blir hjälpt av mitt svar, men vad menar du med hyfsat kallt? Cyklamen gillar ingen som helst undervärme. Då menar jag element som exp. Men ljus vill de ha! När du drar upp de blad och blommor som vissnat, så är min erfarenhet att du ska dra så långt ner och så rakt upp som möjligt så att du får med hela stjälken. Annars " smittar" de de andra? Jag vet egentligen inte hur mycket sanning det ligger i det, men det är så jag blivit lärd och jag blir inte av med mina förrän jag slänger ut dem pga att jag tröttnat på dem dunno.gif

Hoppas du får fler svar och Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon