MayaLisa
Jag har beställt och fått hem fyra fina rosor: Frülingsduft

Hippolyte

Mme Plantier

Ispahan

Tänkte gräva ner dem i potatislandet tills i vår. Då är frågan ; ska jag sätta dem i krukor som jag gräver ner , eller sätta dem som de är?
Kajsa
Sätt ner dom som dom är utan krukor, hinner inte bli så mycket rötter.
MayaLisa
Tack, då gör jag så.
renate
Hämtade mina rosor idag,de hade legat på utlämningdstället sedan 30/9,jag hade skrivit fel mailadress och de kunde inte meddelar mig.Jag mailade igårkväll och fick svar idag.Så det kan går.Rosorna är välbehållen och vilar i en hink med vatten,plantering i morgon.
renate
Nu är Odla rosorna planterat och spaden får tar semester.Det var fina plantor alla tre,tyvärr gick en gren av på Frühlingsduft ska försöker plantera den som stickling i kruka går det så går det.
[attachment=42990:2009_10_...__Large_.JPG] Sebastian Kneipp
Ezereht
MMm mullig och fin jord där biggrin.gif

Min Mme Hardy kom också, typiskt när man är borta två veckor. Men maken lyckades gräva fram mitt pass och for och hämtade ut den. Så nu är den planterad. Blir det senaste i höstplantering "jag" gjort, får se om det lyckas. Här i Boden har det snöat och är is på vägarna. Hoppas det smälter lite till i morron för jag ska köra med sommardäck till Kalix.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon