Malin_MeL
Tog in mitt citrongräs idag, katterna är som tokiga i det, det går inte få bort dem från det. Kan det vara farligt för dem?
Anja Danmark
Jeg ved ikke, om det kan være farligt for kattene - men det kan da være det for citrongræsset....

Spændende - jeg har to katte og henter mit citrongræs ind om et par dage!
Snöflinga
Nog är det lite konstigt unsure.gif eftersom citrusolja och skal är effektivt att strö ut när man inte vill ha katter i rabatterna dunno.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Hundar sägs ju inte heller gilla citrus men förra hunden gillade att tugga på citrongräs
(hon åt även mandariner och när hon var liten stal hon citronskivor på en fest hon verkade tycka att den där smakchocken var kul, hon gillade även kolsyra det var ju jättekul att dricka läsk exempelvis)
Malin_MeL
skoj hund! våra katter springer ur rummet när vi öppnar en läskflaska, de hatar kolsyra!

jag blev oxå lite förvånad över citrongräset för de gillar inte citrus annars, och när jag hade en tuss med torra citrongräsblad som de luktade på, då ryggade de tillbaka, men de verkar inte känna citronsmaken.

ibland sätter jag kattgräs för att de ska få tugga på, men det gräset rör de ALDRIG!
ängsvädd
Ja, ens små djur övveraskar en ständigt biggrin.gif
skånepåg
Hehe jag har haft en hund som gillat öl tongue.gif
Men katten jag har nu har precis börjat gilla grönsaker, hon gillar paprika bla. biggrin.gif
Men citron hmm, det e ju rätt skarp smak i det, får se om katten vågar slicka på en citron skiva nån gång biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon