annaco
Någon som vet vad det finns för trädgårdsutbildningar på distans?

Jag har gått några kurser via Trädgårdsakademin som har varit bra, men jag är intresserad av någon kurs som är mer heltäckande.

Åsa, mälardalen zon 2
Tyvärr finns det nog inga såna distanskurser, trädgård innehåller för mycket praktiska moment som man bara lär sig på att göra det och man måste kunna visa att man har handlaget, det är bara vissa saker man kan lära sig på teoretisk bas.

Den enda distansutbildning jag kan komma på som kan vara en merit när man söker jobb inom trädgårdsbranschen är växtkunskapskurser (men de är oftast inte 100% på distans utan man måste komma till skolan under några träffar för att titta på växterna i verkligheten). Växtkunskap är ju den allra viktigaste kunskapen inom trädgård (oavsett vilket område man ska jobba inom) så har man någon form av grundutbildning el. annan relevant erfarenhet så kan man lägga till växtkunskapen.
skogstroll
Finns ju http://www.tradgardsakademin.se/

Själv skulle jag gärna gå en distanskurs bara för att lära mig lite mera och strukturerat än just när problemet uppstår (då är ju Odla toppen). Man kanske inte kan söka jobb med en kurs som man fått på distans men det kanske kan vara kul och lärorikt!
varghem
Där är ju 3 kurser jag skulle nappa på direkt.
Perenner, Växtkvalitet och Trädgård i kruka
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon