Överbölingen
Ety hösten har satt klorna i trakten och med klar himmel under fullmånen senaste veckan så har frosten lägrat sig och det är en tunn skorpa tjäle. Älgjakt, och äldsta barnbarnet sitter med farfar (kallas Ajja på samiska) på pass i lördags eftermiddag. Med en försiktig viskning meddelar hon att ”det är ko och kalv”. När plötsligt två djur passerar men inte i skottläge.

Idag, måndag, kom snön på allvar. Nu är det så att blir det ett relativt tjockt snötäcke så går tjälen inte ner så djupt och växterna klarar sig bättre. Annars fick vi nog med förra årets 115 cm.

Mer att läsa på bloggen min blogg
diva&hero
Nä fy, snö nu..? Tur att jag bor i mellersta sverige. flirting.gif
Frostnätter har vi, men ingen snö än. Jag ska ut och klippa gräs nu, och höstpyssla lite i trädgården. Mamma är här och hjälper mig, men jag har inte kommit ut än..Fastnat på Odla... Bäst att gå ut innan hon blir förbannad. giggle.gif
Motti
Här smällte snön bort men Älgjakten är i full gång ,men det ska visst bli snö här i morgon på Småländska Höglandet !gubben och jag har gjort matsäck till Älgjakten i morgon rolleyes.gif han ska ut på lördag också !det går åt mycket mackor och mat nu flirting.gif Nu hoppas man på en Älg i morgon eller på lördag ,i det laget skjuts bara under sex taggar och kalv.Det ska även jagas Vildsvin.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon