Full version: Trädgårdstomtar ;)
Motti
Tyckte det skulle vara trevligt att höra om någon hade Trädgårdstomtar ! Själv har jag en söting med en liten plåthink ,det känna som han vacktar min trädgård men tyvär blåste han omkull och tappade halva luvan unsure.gif Ska försöka lima ihop honom:)Hade jag bot i stan eller i ett villa område kanske jag inte valt att ha en tomte ,men på landet känns det helt rätt yes.gif
MariaS
Har typ ett tiotal med lyktor och belysning. En som står bakom en gran ute i skogen och lyser på nätterna...
Bettis
Jag bor i stan och villaområde men jag har två tomtar en på framsidan och en på baksidan, hittar jag någon mer som jag gillar så köper jag nog en till.
Åsa, mälardalen zon 2
Har en trädgårdstomte (se min avatar), jag bor dock på en skola så jag tror inte att han skulle finnas kvar speciellt länge ifall han stod utomhus så han är hustomte för närvarande.
Motti
Såg en sida på internet där de sålde massor av tomtar i olika situationer och arbeten men tyvär var dom i plast ,säkert hållbara i olika väder men jag gillar keramiktomtarna bättre och ska se om jag får tag i en ny.Såg att Ekohallen hade en som såg ut att vara gjuten i cement som såg trevlig ut.
MariaS
Ett litet tips, ÖB brukar ha keramiktomtar i olika storlekar och utföranden så här års. Det är i alla fall därifrån jag samlat på mig mina....
Alexander-VG-zon3
har inga....
Margith
Nej, jag har ingen trädgårdstomte och har nog i sanningens namn lite svårt att acceptera dem...
så den här skulle nog kunna få bo hos mig smile.gif

[attachment=43149:tom2.jpg]

Bilden lånad från den här hemsidan:

http://tradgardsdraken.blogspot.com/2009/0...ghtmare-en.html

Alexander-VG-zon3
jag har också svårt för trädgårdstomtar men skulpturer i naturfärger och naturmaterial kan bli snyggt på rätt ställen.
Margith
CITAT (flaxss @ 13-10-2009, 16:18) *
jag har också svårt för trädgårdstomtar men skulpturer i naturfärger och naturmaterial kan bli snyggt på rätt ställen.

Har du klickat på bilden och tittat ordentligt på den?
Jag tycker att den här är helt underbar för oss som har lite svårt för trädgårdstomtar rotfl.gif
Alba
CITAT (Margith @ 13-10-2009, 16:29) *
Jag tycker att den här är helt underbar för oss som har lite svårt för trädgårdstomtar rotfl.gif

Oh hjälp .........hur går det nu med julklapparna

rotfl.gif
Lady Hamilton
CITAT (Margith @ 13-10-2009, 16:15) *
Nej, jag har ingen trädgårdstomte och har nog i sanningens namn lite svårt att acceptera dem...
så den här skulle nog kunna få bo hos mig smile.gif

[attachment=43149:tom2.jpg]

Bilden lånad från den här hemsidan:

http://tradgardsdraken.blogspot.com/2009/0...ghtmare-en.html

nono.gif Fy på dig Margith.......en sådan bild i denna tråd
Men det får väll hjälpa upp lite grann att det är en Odlait som tillverkat "marodören" giggle.gif Har själv köpt en drake av henn i fjol blush.gif
Margith
CITAT (Lady Hamilton @ 13-10-2009, 20:51) *
nono.gif Fy på dig Margith.......en sådan bild i denna tråd

confused.gif Förstår ingenting...
Handlade inte tråden om trädgårdstomtar?
Jag har ju bara visat en bild på den absolut häftigaste trädgårdstomte jag någonsin sett shy.gif

Biggan_
CITAT (Margith @ 13-10-2009, 22:46) *
Jag har ju bara visat en bild på den absolut häftigaste trädgårdstomte jag någonsin sett shy.gif

rotfl.gif
Lady Hamilton
CITAT (Margith @ 13-10-2009, 22:46) *

slap.gif Tok fia a0a.gif

(men du måste förstå att det skär i mitt hjärta -cry-.gif när jag ser en halshuggen tomte, jag wub.gif ju tomtar)
Alexander-VG-zon3
CITAT (Margith @ 13-10-2009, 16:29) *

haha den var bra! nu såg jag det och den var helt underbar det håller jag med om. rotfl.gif
Piccante
Jag får erkänna att jag sympatiserar med Trädgårdstomtarnas befrielsefront. Tomtar hör hemma i skogen.
MariaS
CITAT (Markus_H @ 13-10-2009, 23:52) *
Jag får erkänna att jag sympatiserar med Trädgårdstomtarnas befrielsefront. Tomtar hör hemma i skogen.

yes.gif Min skog whistling.gif
skogstroll
såna där illröda höglackade läbbiga tomtar vill jag inte ha, fast jag har två stycken jag gillar. Det är figurer från Trolltyg i Tomteskogen, de är lite mer diskreta smile.gif

Detta är inte mina men de är nästan lika

[attachment=43192:trolltyg.jpg]
Motti
Ja jag bor ju nästan mitt i skogen därför tyckte jag att det var gulligt med en Trädgårdstomte ,men jag gillar inte när det är bjärta färger eller plastigt de ska vara diskreta i färgen gärna grå rödbrunt så de smällter in i miljön,fast jag skulle nog inte vilja ha massor överallt bara ett par stycken.Här ute liksom passar det till vårt röda hus med naturen in på knuten,men i vårt förra hus hade jag aldrig ställt ut någon de skulle inte passat därJag är inte mycket för en massa krafs i trädgården,ja ni vet det där med "önskebrunnar"i playwood eller gjutna statyer solur troll väderkvanar fear.gif lite lagom och stilrent ska det va enligt mitt tycke.
diva&hero
Har ingen tomte ,men däremot ett troll som vaktar vid ingången.
Geniusloci
Vad säger ni om dessa tomtar?

[attachment=43239:gnome03.jpg]

Ett konstverk mot rasism...
Fny
jag skulle vilja ha några snygga (läs: fula) gargoyles i trädgården, som kan poppa upp lite här och var bland blommorna. Älskar gargoyles! Finns massor av snygga på amazon men det känns som om frakten skulle bli dyr...
Bettis
CITAT (Fny @ 16-10-2009, 08:54) *
jag skulle vilja ha några snygga (läs: fula) gargoyles i trädgården, som kan poppa upp lite här och var bland blommorna. Älskar gargoyles! Finns massor av snygga på amazon men det känns som om frakten skulle bli dyr...

Här kan du hitta lite.
MariaS
CITAT (Bettis @ 16-10-2009, 10:07) *
Här kan du hitta lite.

SKA INTE HA!!!!!
crazy.gif crazy.gif crazy.gif crazy.gif crazy.gif
Bettis
CITAT (MariaS @ 16-10-2009, 10:13) *
SKA INTE HA!!!!![/b] crazy.gif crazy.gif crazy.gif crazy.gif crazy.gif

rotfl.gif rotfl.gif inte jag heller coolgleam.gif whist.gif
vårälskare
[attachment=43248:P7230003.JPG][attachment=43246:P8190021.JPG]
Jag har en liten tomte som våra barnbarn gillar att gunga. Plus en lite större som jag fått av jobbarkompisar när jag fyllde 50. Den vaktar mitt lusthus men nu får det nog räcka med dom här två.
4:an
Jag har en tomte...men han flyttar runt lite den rackarn i trädgården...på sommaren anar man bara honom på lite olika ställen men på vintern hoppar han fram med sin ljuslykta.. confused.gif vad vet man om tomtar...!
Skulle hemskt gärna också vilja ha en gargoyle....såg fantastiskt stora på Tirups Örtagård i Skåne i somras. Halvmeter höga med röda, gröna eller orange ögon... -fear-.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon