Kul med alla kommentarer om hur ni har det med hararna och rosorna! Själv har jag haft nät runt mina unga fruktträdstammar, men då kom älgen och åt upp kvistarna! Bah! Fast han var ju så ståtlig att arg kunde jag inte vara - träden klarade sig ju trots allt.
Nu sitter det nät runt Lykkefund och snarast skall jag inhandla mer av den varan. Längst bort på tomten har jag en rosenbåge och vid den en nyplanterad Polstjärnan (den finska klättaren). Den måste jag nog skydda också.
I somras hade jag planterat små, söta vallmon som jag själv drivit upp från frön - jag tror de var sibiriska vallmon men inte så där färggranna som de brukar. Dessa var alla ljust babygula och så skira och söta så... men efter utplantering fick jag bara se en enda blomma trots tusen knoppar. Varje morgon var knopparna borta och blomskaftet stod upp i luften som en tom pinne!
Men någon var nog glad. De måste ha varit harens delikatesser. Sådana blir det inga fler för min del.
Lite synd om Lykkefund, tycker jag för den hade redan ett par riktigt långa och fina rankor.... men det blir väl fler .... Är inte Lykkefund ganska växtkraftig?