Full version: Årets första snö
Red Top
Oj, vad ljust och vackert det plötsligt blev. I morse kl 06.14 började det snöa. Det känns lite tidigt även för Norduppland.

Första snön

Uggi
I Falköping har vi inte fått någon snö ännu, trodde att det skulle komma den gågna natten.
Vilka fina "pella" du har i fönstret. tummenupp.gif
ylvahi
Vi har inte fått nån här än, tydligen kommer snön söderut först i år
Lady Hamilton
Ja även här i hjärtat av Högakusten är det ännu snöfritt. Även bladen på vissa träd sitter kvar ännu
Myosotis
Så vackert! Hur länge ska du vara kvar på landet då?
ängsvädd
underbar bild wub.gif Vi har inte fått någon snö än, men det har snöat inte långt härifrån.
Motti
Ja det var en fin bild !häfftigt med de fina pelargonerna och snön i bakgrunden.Jo här på Småländska högalndet fick vi också snö i natt vid tolvtiden precis när jag skulle gå till sängs,jag släkte ner och satt och tittade en stund ,det är på något sätt rogivande att titta på när det snöar.Men det var tidigt i år jag har ju inte hunit klart i trädgården unsure.gif Nu måste jag få hit jord snabbt innan det fryser ju slap.gif
Rosmarin
Vacker bild!!! wub.gif
Eva-Helene
I norra västerbotten (där jag är just nu) kom det blötsnö för en dryg vecka sedan, men en bit längre inåt landet ligger det snö i skogarna nu. För en timma sedan hade vi +3...på solväggen! Brrrrr....
Gunilla T
Vilken duktig fotograf du är Red Top!....men inte skall vi väl ha snö redan?
Red Top
Tack snälla för alla positiva omdömen om bilden. thanks.gif

Det är inte så svårt att ta fina bilder, när man bor som jag gör. blush.gif Tyvärr måste jag snart flytta tillbaks till Fjollträsk och gå i ide i lägenhet över vintern.

Det är vackert med snö, men jag tycker nog att den kom alldeles för tidigt.

CITAT (Myosotis @ 13-10-2009, 11:31) *
Hur länge ska du vara kvar på landet då?

C:a 14 dagar. När snön kommer så här tidigt och det är frost på nätterna, så står vi snart utan vatten. Sommarledningen fryser.
netaave
Här började det snöa vid 01 i natt, bor ju också i Uppland, stora vita lappvantar som snart täckte marken. Precis på nollan va det då. Är lite kul med den här bilden blommorna blommar och rosenvialen på väggen är rätt fin, så snön på gräsmattan den är tagen 9.30 idag.

[attachment=43154:Bild0144.jpg]
Biggan_
CITAT (Red Top @ 13-10-2009, 09:06) *
Oj, vad ljust och vackert det plötsligt blev. I morse kl 06.14 började det snöa. Det känns lite tidigt även för Norduppland.

Första snön

Åhhhh, så fint! wub.gif
Hej igen
Vi har fläckvis med snö ... men mest barmark faktiskt. - 6° just nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon