|
Gossen Ruda
13-10-2009, 14:49
Skall det vara så svårt att få tag på vettiga kalsonger? Vanliga vita bomullsdito med valfri front. Har jagat runt i div affärer men kammat noll. För det första verkar det nästan bara finnas boxerkallingar, helst med långa ben. Hur fan pissar man med såna på sig om man inte är på en toalett? Blir det dammodeller med huksittande? Sen har vi färgerna. Blåa, gröna, svarta, röda, randiga, prickiga, blommiga, fläckiga... you name it. Jag vill kunna tvätta i 90 grader vid behov. Ibland kan med lite letande hitta några förskrämda vita i ett hörn men alltid boxermodellen. Vet inte om dammodet har spillt över på herrsidan. En gång fanns det bara vita där men sen har det kommit alla möjliga färger och modeller med spetsar och krusiduller. Ok, en tjej i underkläder kan se snygg ut, ja sexig, men en karl i kalsonger ser bara löjlig ut oavsett färg och mönster. Åtminstone i mina ögon. Går det att gå i idé tills modet svängt tillbaka, det går ju i cykler? Priset skall vi inte tala om. Coop forum hade äkta Pierre Robert för 80 spänn styck. Modekalsonger, fy fan.
Piccante
13-10-2009, 15:03
Har du testat med Gekås de har allt! Annars finns det kanske på postorder, traditionella bomullskallingar.
caprifol
13-10-2009, 15:06
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2009, 15:49)  Skall det vara så svårt att få tag på vettiga kalsonger? Vanliga vita bomullsdito med valfri front. Har jagat runt i div affärer men kammat noll. För det första verkar det nästan bara finnas boxerkallingar, helst med långa ben. Hur fan pissar man med såna på sig om man inte är på en toalett? Blir det dammodeller med huksittande? Ja du, då förstår du hur vi har det - men man lär sig faktiskt och fixar det även i skog och mark trots myror och fästingar i gräset... Nej, nej en karl i kalsingar behöver inte alls se löjlig ut. Det beror allt på karl'n det! Men undvik spetsar och krusiduller. Och du - de måste väl inte nödvändigtvis vara vita?! Så hårt smutsade är de väl inte att du inte kan få dem rena vid 60 grader? Tyvärr kan jag inte tipsa om inköpsställen men lycka till!
ninnisky
13-10-2009, 15:09
timarco.se kanske är ett tips. Men inte sj...n är de billagere än 80:- spänn där heller. Gekås i Ullared är nog bästa tipset. Synd att jag inte visste om ditt behov  för jag var där i fredags
Här kanske; http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=...&shoptype=SVet inte om det är den typen du efterlyser, men de är vita och saknar ben, 3 pack för 149........ (art nr 16-9649) Edit: artikelnr
Gossen Ruda
13-10-2009, 16:13
Tack för tips. HM var vettigast hittills. Ellos började på 130 och gick upp över 200. Brrrrr. Gekås? Njaa, lite för långt för några kallingar. Jo, helst 90 grader. Vem vet vad som kan hamna där.
.... och vad är det för fel på de här..??!
[attachment=43151:89039964_1.jpg]
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2009, 15:49)  Hur fan pissar man med såna på sig om man inte är på en toalett? Man får allt vänta tills man är på en toalett, hur tvättar man annars händerna
andersen
13-10-2009, 17:00
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2009, 15:49)  Skall det vara så svårt att få tag på vettiga kalsonger? Vanliga vita bomullsdito med valfri front. Har jagat runt i div affärer men kammat noll. För det första verkar det nästan bara finnas boxerkallingar, helst med långa ben. Hur fan pissar man med såna på sig om man inte är på en toalett? Blir det dammodeller med huksittande? Sen har vi färgerna. Blåa, gröna, svarta, röda, randiga, prickiga, blommiga, fläckiga... you name it. Jag vill kunna tvätta i 90 grader vid behov. Ibland kan med lite letande hitta några förskrämda vita i ett hörn men alltid boxermodellen. Vet inte om dammodet har spillt över på herrsidan. En gång fanns det bara vita där men sen har det kommit alla möjliga färger och modeller med spetsar och krusiduller. Ok, en tjej i underkläder kan se snygg ut, ja sexig, men en karl i kalsonger ser bara löjlig ut oavsett färg och mönster. Åtminstone i mina ögon. Går det att gå i idé tills modet svängt tillbaka, det går ju i cykler? Priset skall vi inte tala om. Coop forum hade äkta Pierre Robert för 80 spänn styck. Modekalsonger, fy fan. Försvarets kallingar tycker jag är bra,det finns att köpa på Försvarets kallingar Du får trycka till vänster på sidan underkläder.
Chamomille
13-10-2009, 17:08
CITAT (Grå @ 13-10-2009, 17:45)  .... och vad är det för fel på de här..??!
[attachment=43151:89039964_1.jpg]  CITAT (andersen @ 13-10-2009, 18:00)  Försvarets kallingar tycker jag är bra,det finns att köpa på Försvarets kallingar Du får trycka till vänster på sidan underkläder. Det är ju fint att dom är oanvända iaf
Klart att du ska ha SITTMODELL har du inte läst undersökningarna om att när du står och pinkar så anstränger du prostatan onödigt med efterföljande besvär ja alltså efter så där en 6o-70 år vill säga
Piccante
13-10-2009, 18:51
CITAT (Grå @ 13-10-2009, 17:45)  .... och vad är det för fel på de här..??!
[attachment=43151:89039964_1.jpg] De känns lite ohygieniska om man står upp och uträttar sina behov. Är inte snabeln i vägen hela tiden? Vill inte tänka på hur de funkar på en pissoar
Meriona
13-10-2009, 18:55
CITAT (Markus_H @ 13-10-2009, 19:51)  De känns lite ohygieniska om man står upp och uträttar sina behov. Är inte snabeln i vägen hela tiden? Vill inte tänka på hur de funkar på en pissoar  Förmodligen suger de nog mest upp gissar jag...
Eva-Helene
14-10-2009, 00:27
Har du kollat här? Visserligen finns den korta modellen bara grå eller marin, men ändå...priset är ju absolut inget att gnälla om!
Modellen du söker kallas för Y-front och är ju lite "ute" nu,det finns ett företag där man kan prenumerera på kallsonger och där kan man välja model,kan bara för mitt liv inte komma på vad företaget heter men sonen köper kallingar där ,han fick ett par yfront som han genast gav bort till sin far här  men gubben här har lärt sig köra med Boxer men han blir galen om det inte är gylf på dom.Lite jobbigt när man ska kissa och är ute och jagar om det inte finns gylf,det kan bli kattastrof
Gossen Ruda
15-10-2009, 14:25
HM är en klar vinnare så här långt, tack KRT. Tack alla som brytt sig förresten. Har just inhandlat en 3-pack och provningen utföll till belåtenhet. Har också jagat runt för att försöka få tag på textilfärg för att färga ett gäng ljusblåa Televerksskjortor gröna. ICA Maxi var en klar vinnare där, dom enda som var fullsorterade på Herdins färger. Fast kalsonger var dom dåliga på, dom enda utan ben var en boxermodell för 80 spänn.
Glad att kunna hjälpa till  Glöm för jisse namn inte färgsaltet när du färgar bara - annars vet man aldrig hur det blir. Och räkna med att beräkningarna av hur mycket färg man behöver kan vara i underkant, speciellt om du vill färga en mörkare nyans....
Gossen Ruda
15-10-2009, 16:02
CITAT (KRT @ 15-10-2009, 15:50)  Glad att kunna hjälpa till  Glöm för jisse namn inte färgsaltet när du färgar bara - annars vet man aldrig hur det blir. Och räkna med att beräkningarna av hur mycket färg man behöver kan vara i underkant, speciellt om du vill färga en mörkare nyans.... Ingen fara, jag har gjort det förut men färgen tvättas ur så småningom. Nyansen kvittar, bara dom inte är ljusblå. Det är avlagda skjortor jag använder när jag arbetar.
Biggan_
16-10-2009, 13:20
Då är DETTA ingenting för dej då Gossen?
Gossen Ruda
16-10-2009, 14:47
CITAT (Biggan_ @ 16-10-2009, 14:20)  Då är DETTA ingenting för dej då Gossen?  Tror inte det.  Tycker att om Persbrandt har problem med paketet kan han satsa på kilt, skottarna lär inte ha något under den.
*Stintan*
16-10-2009, 15:04
Har skottarna inget paket under kilten  det hade jag ingen aaaning om
Chamomille
16-10-2009, 18:32
CITAT (Motti @ 15-10-2009, 13:53)  Modellen du söker kallas för Y-front och är ju lite "ute" nu,det finns ett företag där man kan prenumerera på kallsonger och där kan man välja model,kan bara för mitt liv inte komma på vad företaget heter men sonen köper kallingar där ,han fick ett par yfront som han genast gav bort till sin far här  men gubben här har lärt sig köra med Boxer men han blir galen om det inte är gylf på dom.Lite jobbigt när man ska kissa och är ute och jagar om det inte finns gylf,det kan bli kattastrof  Meh... Har herrarna inte en skitlucka i brallorna
Enligt Skotts tradition ska inte männen ha kallingar under Killten!funderar på att ta mig en sväng till Skottland  ja !bara kolla om det är sant då
legion6
02-11-2009, 03:36
CITAT (LasseB @ 13-10-2009, 17:15)  Klart att du ska ha SITTMODELL har du inte läst undersökningarna om att när du står och pinkar så anstränger du prostatan onödigt med efterföljande besvär ja alltså efter så där en 6o-70 år vill säga Tack vare att du anstränger prostatan så håller den längre.När Homo Sapiens kom till Europa för 76 412 år sen så kan jag inte tänka mig att de satt ner när de skulle PISSA.
*Stintan*
02-11-2009, 09:35
Men så levde dom inte så länge heller.
Snöflinga
03-11-2009, 10:43
CITAT (*Stintan* @ 02-11-2009, 09:35)  Men så levde dom inte så länge heller.
CITAT (*Stintan* @ 02-11-2009, 09:35)  Men så levde dom inte så länge heller. Du menar att de dog av ??
skånepåg
07-11-2009, 00:13
String  Finns väl att köpa på h&m tror jag  Men finns massor med internet butiker med sånt utbud som man inte hittar på marknaden ^^ Brukar bada i mina lack string  Så trött på boxer de åker upp hela tiden
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2009, 14:49)  Skall det vara så svårt att få tag på vettiga kalsonger? Vanliga vita bomullsdito med valfri front. Har jagat runt i div affärer men kammat noll. För det första verkar det nästan bara finnas boxerkallingar, helst med långa ben. Hur fan pissar man med såna på sig om man inte är på en toalett? Blir det dammodeller med huksittande? Dom flesta karlar jag känner har då inga problem med att pissa ståendes med boxerkalsoner.....Och en karl i vita kasonger som inte är boxer ÄR verkligen ingen vacker syn..men en karl i boxer är för det mesta helt ok.......trodde dom där hemska kalsongerna i ej boxermodell var utrotade hihi i alla fall hoppades jag på det.
Jodå Skottar har inget under kilten  Hade ett förhållande med en och allt åkte av under när kilten åkte på.....mycket trevlig tradition hehe och det finns inte mycket som är så sexigt som en skotte i kilt och full övrig utstyrsel.....MUMS!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|