Full version: Tandvårdsrädsla!
Christina i Taxinge~
Jag ska vara hos tandläkaren om en liten stund och laga ett hål (det första på 6 år)
Plötsligt upplever jag att det känns obehagligt att gå dit!
Inte själva lagandet, utan att man måste ligga med huvudet lägre än fötterna och få vatten och fyllningsbitar ner i halsen - ingen kontroll alls!
Usch & fy!
Men det måste gå......

Biggan_
Det är obehagligt att gå till tandläkaren men ett nödvändigt ont! Jag går en gång om året och på den tiden hinner inte förfallet bli så stort och kostsamt! Jag är nöjd med min tandläkare och känner mej väldigt väl omhändertagen.
aanderss
jag har en kvinlig polska som knappt kan svenska. saknar min gammla svenska tandläkare.
går hos folktandvården
Motti
Jag har alltid tyckt det var märkligt att jag tycker det är så obehagligt att gå till tandläkaren efter som min mamma var tandsköterska i 50 år,man kan ju tycka att man inte skulle bry sig,men kanske det är på grund av alla skräckhistorier man fick höra no.gif om operationer blod osv.Ska till tandläkaren den 22 och fy vad jag tycker det är jobbigt ,man vill helst slippa blush.gif
Christina i Taxinge~
Måste bara säga.......hemma igen! smile.gif
Det tog ca 20 minuter att borra bort gammal amalgamfyllning i en av de bakre "tuggtänderna", blåsa & spola rent, lägga i ny fyllning, torka & betala.
Dessutom lagas ju hålen med vit fyllmassa nuförtiden så man blir som "ny & vacker" i munnen!
Gissa om jag är nöjd!

Den här gången hade jag en tandsköterska som måste vara svensk mästare i att hålla undan vattnet i munnen med sugslangen - suveränt! OCH jag talade om för tandläkaren att jag avskyr att ha huvudet lägre än fötterna, så då slapp jag det smile.gif

Motti, berätta för din tandläkare hur du upplever besöken! Jag tror att du får du hjälp med vad du vill!
Vi är nog lite till mans & kvinns för angelägna att inte vara till besvär utan "sköta oss exemplariskt", dvs inte ha några åsikter hur besöket ska gå till.

Bee