bjoeran1
14-10-2009, 18:11
Jag köper ofta snittrosor - favorit givetvis med långa, långa stjälkar och stora blommor. Finns det någon sort som man kan odla sjlälv i sin trädgård i Skåne - som "snittros" då menar jag.
Du kan odla många flotta Tehybrider i Skåne, jag har en del i mitt album/Tehybrider och även en del i album/Floribundarosor men det finns många fler att odla i zon 1. Hos mig är det ändå lite begränsat för zon 3 - 4. Gruppen Tehybrider är dom rosorna som mest liknar dom där tjusiga från affären med styva stjälkar, sök på dom.
Leta på Floralinnea.com i Helsingborg, där kan du också shoppa rosor att plantera i vår.
eller besök www.rosenposten.dk som har ett jättesortiment av rosor, dom har många flotta rosor, titta tex på Delbardrosorna i flera färger, där kan du beställa i vår. Tror det är lite sent nu att beställa, klena rosor är bättre sätta på våren då har dom sommaren på sig.
bjoeran1
15-10-2009, 09:02
Hej Kajsa,
Tack för ett utförligt svar! Jag försökte hitta ditt album Tehybrider utan att lyckas :-( Såg en massa andra fina bilder som du tagit dock!
Hälsningar
Anna Lena
Titta i vänster spalten där ligger rosorna i sina grupper, men här har du länken,
men som sagt det finns många fler än jag har
Lite Tehybrider
bjoeran1
15-10-2009, 14:46
TACK! Helt underbara bilder!