Full version: Odla snittrosor
bjoeran1
Jag köper ofta snittrosor - favorit givetvis med långa, långa stjälkar och stora blommor. Finns det någon sort som man kan odla sjlälv i sin trädgård i Skåne - som "snittros" då menar jag.
Kajsa
Du kan odla många flotta Tehybrider i Skåne, jag har en del i mitt album/Tehybrider och även en del i album/Floribundarosor men det finns många fler att odla i zon 1. Hos mig är det ändå lite begränsat för zon 3 - 4. Gruppen Tehybrider är dom rosorna som mest liknar dom där tjusiga från affären med styva stjälkar, sök på dom.

Leta på Floralinnea.com i Helsingborg, där kan du också shoppa rosor att plantera i vår.
eller besök www.rosenposten.dk som har ett jättesortiment av rosor, dom har många flotta rosor, titta tex på Delbardrosorna i flera färger, där kan du beställa i vår. Tror det är lite sent nu att beställa, klena rosor är bättre sätta på våren då har dom sommaren på sig.
bjoeran1
Hej Kajsa,

Tack för ett utförligt svar! Jag försökte hitta ditt album Tehybrider utan att lyckas :-( Såg en massa andra fina bilder som du tagit dock!

Hälsningar
Anna Lena
Kajsa
Titta i vänster spalten där ligger rosorna i sina grupper, men här har du länken,
men som sagt det finns många fler än jag har

Lite Tehybrider
bjoeran1
TACK! Helt underbara bilder!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon