KarinSKARA
När jag letade efter lite info om denna underbara buske med KLÅDFRAMKALLANDE fröer, stötte jag på en gammal tråd härifrån Odla
http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=17340

Tydligen är några inblandade fortfarande aktiva så nu undrar jag hur det har gått med småplantorna.
Hoppas Anders zon 1 ser detta för jag är så nyfiken hur de små plantorna utvecklat sig och lite om höjden osv. på dem nu efter 5 år.
Jag har väll erkänt att *nyfiken i en strut* är mitt mellannamn coolgleam.gif
[attachment=43191:1Pterost...omma__1_.JPG]
Blommorna är jättesöta men som jag skrev ovan
AKTA EJ FÖR FRÖERNA
De har några fiberhår på sig, som åtminstonde jag fick en fruktansvärd klåda av.
Lika farligt som det gula isoleringsmarerialet man lägger i husens väggar.
Anders zon 1
Min Pterostyrax är 2-3 m hög nu och blommade för första gången i år. Fint och snabbväxande träd! smile.gif Både bladen, blommorna och frukterna är dekorativa. Blommar dessutom rätt sent när de flesta andra träd och buskar blommat över. Enda nackdelen som jag upptäckt är att det behövs en hel del envishet för att tukta det så att det blir ett träd snarare än en flerstammig buske. Några irriterande hår på fröna har inte jag märkt av.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon