Full version: Bonde söker fru
Hej igen
Hur många följer programmet?
Jag gör det för första gång denna säsong ... har sett några få avsnitt tidigare.
Motti
Gubben och jag kollar sporadiskt !tycker det är lite ja vad ska man säga !desperat kanske.och hu vilka val dom gör alltså !de sätter ju inte ribban högt om man säger så ,och det är väl igentligen bara en av alla som hittar någon livskamrat.
*Stintan*
Det är ett sånt program som jag brukar slöglo på i brist på annat. Jag såg första avsnittet och tyckte det var riktigt pinsamt för åtminstone en del av deltagarna. Vet inte riktigt vad det är för bönder dom lyckats få tag på den här omgången. Vi får väl se hur det artar sig. Tidigare säsonger tycker jag har varit lite kul att följa.
Piccante
Ensamma bönder på tv4 och ensamma mammor på tv3. Kunde de inte slå ihop båda programmen till "Ensamma mammor och ensamma bönder tillbringar helgen på Paradise Hotel och leker Farmen"?
Motti
Markus H rotfl.gif va smart tänkt !kunde bli riktigt inressant ju giggle.gif
zaaritha
Nej--jag följer det inte--läser i GP!
netaave
Jag kollar i år för Tilde bor ju strax här bredvid wink.gif bara 2 mil biggrin.gif
Bettis
Jag brukar titta på det om jag inte har något annat för mig.
Uggi
Jag tittar med ett öga samtidigt läser jag dagens tidning.
RitRat
Jag gillar inte konceptet.
blomkronan
CITAT (Markus_H @ 16-10-2009, 23:23) *
Ensamma bönder på tv4 och ensamma mammor på tv3. Kunde de inte slå ihop båda programmen till "Ensamma mammor och ensamma bönder tillbringar helgen på Paradise Hotel och leker Farmen"?

rotfl.gif Där har vi lösningen tummenupp.gif
Berith
Jag gillar inte Linda Isaksson så jag skippar alla program hon finns med i... rolleyes.gif
Irene_L
Jag följer det! Har gjort det med de andra omgångarna också. Jag tycker det är rätt kul program....faktiskt....och det står jag för. yes.gif giggle.gif
Snöflinga
Eftersom det har så pass höga tittarsiffror så är det tydligen många som följer programmet. Tror det är som med typ "hänt i veckan, Se och hör" ... Alla läser tidningen bara hos frissan etc ... Ändå har de otroligt många prenumeranter blink.gif Ekvationen går liksom inte ihop flirting.gif
Ja, jag tittar och ser fram emot varje avsnitt av bönderna, tycker det är underhållande och undrar hur det skall gå rolleyes.gif För vissa av dem ser det ut som om detta är en gyllene chans att träffa sin blivande ... om inte så har det varit en rolig sommar ... so what.

Fast jag läser bara Hänt i v. hos frissan tongue.gif
skogstroll
jag tittar fast Roger var väldigt väldigt svår att titta på. Han verkar inte förstå varför han ska ha en tjej utan att de ska ta kommandot. Suck ja han kanske hittar nån som vill ta hand om honom...
*Stintan*
CITAT (Snöflinga @ 17-10-2009, 10:53) *
Eftersom det har så pass höga tittarsiffror så är det tydligen många som följer programmet. Tror det är som med typ "hänt i veckan, Se och hör" ... Alla läser tidningen bara hos frissan etc ... Ändå har de otroligt många prenumeranter blink.gif Ekvationen går liksom inte ihop flirting.gif
Ja, jag tittar och ser fram emot varje avsnitt av bönderna, tycker det är underhållande och undrar hur det skall gå rolleyes.gif För vissa av dem ser det ut som om detta är en gyllene chans att träffa sin blivande ... om inte så har det varit en rolig sommar ... so what.

Fast jag läser bara Hänt i v. hos frissan tongue.gif

Hihi jag tänkte just skriva att det verkar vara väldigt många som tittar men ändå inte. angel_not.gif
Jag skäms inte ett dugg för att jag kollar såpor emellanåt. Man kan virka och sticka samtidigt rolleyes.gif
Veckotidningar läser jag däremot inte ens hos frissan för dit går jag aldrig happy.gif
pejori
Tittar inte, då jag är rätt trött på den typen av program. (dockusåpor av alla de slag)

Tidningarna däremot läser jag när jag får dom av vänner.
Gillar att läsa skvaller som oftast inte har någon grund och skrattar gott emellanåt. giggle.gif
Snöflinga
CITAT (pejori @ 17-10-2009, 11:10) *
Tittar inte, då jag är rätt trött på den typen av program. (dockusåpor av alla de slag)

Tidningarna däremot läser jag när jag får dom av vänner.
Gillar att läsa skvaller som oftast inte har någon grund och skrattar gott emellanåt. giggle.gif

Hos frissan läste jag sist på omslaget "Persbrant lämnar sin fru och nyfödd baby" Vilket svin tänkte jag och bläddrade mig fram till sidan. Då visade det sig att han skulle till Afrika och spela in ett avsnitt av en film biggrin.gif
Förlåt avvikningen från ämnet men ville bara berätta ...
pejori
CITAT (Snöflinga @ 17-10-2009, 11:23) *
Hos frissan läste jag sist på omslaget "Persbrant lämnar sin fru och nyfödd baby" Vilket svin tänkte jag och bläddrade mig fram till sidan. Då visade det sig att han skulle till Afrika och spela in ett avsnitt av en film biggrin.gif
Förlåt avvikningen från ämnet men ville bara berätta ...

Det är sådant jag menar... rotfl.gif
RitRat
Jag har inte ens en TV just nu. Och till frissan går jag aldrig. Kulturutbudet ytterst begränsat med andra ord, hahaha.
Inga från Närke
Jag tittar på båda för jag tycker det är kul men samtidigt lite osmakligt. Tycker synd om de som de driver lite med.
Snöflinga
CITAT (Inga från Närke @ 17-10-2009, 11:44) *
Jag tittar på båda för jag tycker det är kul men samtidigt lite osmakligt. Tycker synd om de som de driver lite med.

Fast å andra sidan är det vuxna människor som själva har valt att delta i programmet. Sedan undrar jag ibland om det är bönderna eller de fina sjönära gårdarna som lockar mest .... fy på mig crazy.gif
zissi
Jag tycker det är lite lättsam underhållning i härliga miljöer och lite bondromantik på det förhoppningsvis kram1.gif flirting.gif . Inte så spattigt och fladdrigt som många andra program nu för tiden t.ex. Mat-Tinas nya. Jag har gillat Tinas program förr men nu blir jag bara stressad av det nya upplägget.

Nu till något helt annat: Alla bilder och en massa annat försvann från Odla för ett tag sedan (jag hade gett mig på saker som jag inte förstod så mycket av blush.gif ) men nu har jag efter mycket om och men själv kunnat fixa tillbaka så nu är Odla som vanligt igen yahoo.gif
Lika mycket som jag skämdes förut, lika stolt är jag nu. Jag har faktiskt lärt mig ganska mycket om vad som finns under "Verktyg" i verktygslisten (tror jag det heter). Sen om jag kommer ihåg det om en månad eller så det är en helt annan sak giggle.gif
Irene_L
CITAT (zissi @ 17-10-2009, 16:59) *
Nu till något helt annat: Alla bilder och en massa annat försvann från Odla för ett tag sedan (jag hade gett mig på saker som jag inte förstod så mycket av blush.gif ) men nu har jag efter mycket om och men själv kunnat fixa tillbaka så nu är Odla som vanligt igen yahoo.gif
Lika mycket som jag skämdes förut, lika stolt är jag nu. Jag har faktiskt lärt mig ganska mycket om vad som finns under "Verktyg" i verktygslisten (tror jag det heter). Sen om jag kommer ihåg det om en månad eller så det är en helt annan sak giggle.gif

Vad duktig du är!!! tummenupp.gif bravo.gif Tänk att "gamla tanter" kan lära sig nya saker! idea.gif kompiskram.gif
Biggan_
CITAT (Markus_H @ 16-10-2009, 23:23) *

Strålande idè! Tänk så mycket reklam vi sluppit om dom gjort om fyra program till ett! tummenupp.gif
Hej igen
Finns ju en såpa som heter "mammas pojkar" ... minns inte vilken kanal, men jag såg nån trailer om det.

Såpor är väl inget att skämmas för att man ser ... smaken är ju olika, som tur är. :-)

En såpa har jag följt i 17 -18 år tror jag det är ... Glamour...
jag har inte sett alla avsnitt eftersom jag läser in ibland på nätet .. i USA har de legat långt före oss
i åratal men nu är vi nästan ikapp.
Numera kan jag slappa och se Rachael Ray, Oprah, Hells Kitchen, Topmodel i flera varianter,
Days of our lives ... har i våras och somras följt en serie på kanal 8 el 9 ... där visades olika objekt för husköpare ... Engelsmän som ville köpa hus el sommarbostad i bl.a Australien.

Men ... jag följer ingen serie slaviskt ... därtill är jag för slö. :-)
Piccante
CITAT (Hej igen @ 17-10-2009, 20:31) *
Finns ju en såpa som heter "mammas pojkar" ... minns inte vilken kanal, men jag såg nån trailer om det.

Såpor är väl inget att skämmas för att man ser ... smaken är ju olika, som tur är. :-)

En såpa har jag följt i 17 -18 år tror jag det är ... Glamour...
jag har inte sett alla avsnitt eftersom jag läser in ibland på nätet .. i USA har de legat långt före oss
i åratal men nu är vi nästan ikapp.
Numera kan jag slappa och se Rachael Ray, Oprah, Hells Kitchen, Topmodel i flera varianter,
Days of our lives ... har i våras och somras följt en serie på kanal 8 el 9 ... där visades olika objekt för husköpare ... Engelsmän som ville köpa hus el sommarbostad i bl.a Australien.

Men ... jag följer ingen serie slaviskt ... därtill är jag för slö. :-)

En plats i solen kallas husköparprogrammet på svenska. Jätteintressant då man får se så mycket miljöer från andra länder. Rachel Ray tycker jag faktiskt är rätt bra, som en amerikansk mat-Tina. Däremot kan jag inte riktigt med tråkiga Martha Stewart.
Hej igen
CITAT (Markus_H @ 17-10-2009, 21:13) *
En plats i solen kallas husköparprogrammet på svenska. Jätteintressant då man får se så mycket miljöer från andra länder. Rachel Ray tycker jag faktiskt är rätt bra, som en amerikansk mat-Tina. Däremot kan jag inte riktigt med tråkiga Martha Stewart.

En plats i solen , ja så var det nog. ... verkligen intressant serie, hoppas den kommer igen.
Martha Stewart ... henne lämnade jag för länge sedan ... ledsnade på hennes dryga sätt och att alltid
skryta med hur hon bodde och skryt om dotterns teveprogram el vad det nu var.
Nej jag gillar inte henne alls ... också för att hon var nästan sövande. thumbdown.gif
Snöflinga
Jag har en serie som jag ogärna missar och det är "Hem till gården", gammal kultserie med många personligheter som absolut inte tillhör det vackra folket no.gif Min andra är "Vänner" som jag tror vi ser om för tredje gången, helt insnöade på den tycker den blir roligare för varje gång ... helt sjukt laugh.gif
Inga från Närke
CITAT (Snöflinga @ 17-10-2009, 21:45) *
Jag har en serie som jag ogärna missar och det är "Hem till gården", gammal kultserie med många personligheter som absolut inte tillhör det vackra folket no.gif Min andra är "Vänner" som jag tror vi ser om för tredje gången, helt insnöade på den tycker den blir roligare för varje gång ... helt sjukt laugh.gif

Den kollar jag på också för jag tycker det är så härliga rolltolkare. Ibland hoppar det lite i serien så man inte hänger med men för det mesta bra.
Är allätare inom TV både på gott och ont har inte direkt några favoprogram. Är det långa serier som verkar bra så spelar jag in dem och lägger dem på DVD för att senare titta på om det inte finns något att titta på eller om man är sjuk och vill ha något enkelt att ligga och kika på.
Fördelan man att banda är att man kan ta bort all reklam.
Wilmer
Jag tittar inte på TV annars, men BONDE SÖKER FRU är jag slav under. Mår lite dåligt när de som någon sa driver med folk, annars älskar jag programmet angel_not.gif Det som tilltalar mig.. Inte så mkt intriger som i de andra programmen (än?!) goa djur, inte sådan hets..
Elisabeth-Västkustkolonisten
Vi tittar också på Bonde söker Fru
Aqvakul
Tittar inte - däremot är det ett av hustruns "stående" program....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon