Full version: Gräver upp djur
zaaritha
Usch! Vi har en gravhög där vi begravt marsvin. kaniner o katter.
Fick se i förrgår att nå´t djur grävt ett djupt hål o dragit ut rester av
begravda djur.
Antagligen räv eller grävling?
Men--det känns hemskt!
Dessa begravda djur --är ju 3-4 år se´n vi begravde!
Nu borde väl endast skelett finnas kvar?
Piccante
Man bör gräva ned döda djur djupt och gärna lägga typ nät eller något över och sten. räv är nog de som gräver bäst tror jag.
zaaritha
Vi har begravt dem djupt-med sten ovanpå lådorna.
Därefter jord--igen o så mera sten --som ett röse!
Ändå grävs de upp av nå´n som verkligen måste vara
bra på att gräva!
Motti
Men all sin da !så vetter ju livet !djuren var ju döda sen länge !de led säkert inte!
Meriona
Usch så trist. Vi har ju också en massgrav som fylls på med jämna mellanrum, vi gör som du: gräver djupt och stenlägger. Endast en gång har räven försökt gräva upp nåt, men vi tror inte han lyckades komma hela vägen.
Man kan ju fråga sig varför "din" räv/grävling gräver där när det är så länge sedan, som du säger så finns det ju knappast något ätbart kvar. Men kanske luktar det ändå, vem vet?

yla
revirmarkera me ditt urin så får graven vara ifred
Gossen Ruda
Jag är ganska säker på att det är grävlingen som varit framme, räven är nog inte lika bra på att lukta och gräva.
zaaritha
yla; är du riktigt ok?
Man kan ju undra!
Är du komiker?
Jisses!!
MariaS
Hon har faktiskt rätt. De flesta vilda djur skyr platser som är "revirmarkerade" av människan.
yla
japp jag e nog ganska ok hihihiih

men så fungerar de i naturen
djur använder den metoden dom fått me sej från födseln
de e bara vi människor som glömt bort en massa praktiska saker

tacka MariaS för att du talar om ;O))

kompiskram.gif

nää jag e ingen komiker angel_not.gif bara en människa som lever nära naturen o ser,,,,,
hur gör djur whistling.gif
Meriona
Mamma har lagt granris nu på vår massgrav och imorgon sätter vi dit det traditionella gravljuset i lyktan. (Elektriskt såklart vill inte starta brand i skogen). Det kanske håller grävande djur borta också... rolleyes.gif Med ett utbyte så brukar det hålla sig långt in i februari. Det ser så fint ut när det lyser där i skogsgläntan. 000.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon