Full version: Fröbanken
Tummelisa
i denna tråd kan vi dela med oss av de fröer vi har.
sorter ålder och ursprung har ingen betydelse.

börja med att skriva namnet på fröerna i meddelandet. sedan fyller var och en på med den kunskap, information och erfarenhet vi har lust att förmedla. (så ett inlägg per sort).
intresserade beställer per pm. när fröerna är slut kan man skriva det först i inlägget.

här gör vi bara inlägg för att förmedla fröer. vänligen respektera detta. frågor och åsikter kan göras i tidigare tråd eller per pm.

väl mött
tl

tepa
Hej

Jag har skördat en del fröer av min rosa vallmo. Den är ettårig men frösår sig. Vill ni ha ? Pm:a mig och vad du har att erbjuda mig, så kan vi byta.

Hälsn Tepa
lislena
Jag har skördat fröer av Tagetes, Petunia, Vit malva, Pensèer och höstaster....är det någon som vill byta fröer med mig så pm:a då mig....
Therese3z
Fröer jag har över och gärna byter med eller ger bort:

Rysk martorn - Eryngium planum
Silvermartorn - Eryngium giganteum
Alpmartorn - Eryngium alpinum
Hibiskus 'Simply Love' - Hibiscus 'Simply Love'
Stjärnlobelia - Laurentia axillaris
Leverbalsam (blå) - Ageratum houstonianum
Blomsterkrasse
Blomman-för-dagen (vinröd) - Ipomoea
Ballongblomma - Nicandra physalodes
Ormrot - Bistorta major
Stor ormrot - Bistorta officinalis
Storblommig taggvallmo - Argemone grandiflora
Sommaradonis - Adonis aestivalis 'Scarlet Chalice'
Gullfingerört - Potentilla aurea
Krollilja - Lilium martagon
Gemsrot/Vårkrage - Doronicum orientale
Japansk akleja - Aquilegia flabellata

Eventuella uppdateringar (om någon sort tar slut tex) kan ses på min lista på den här länken där det även går att se vad jag själv vill ha för fröer om någon råkar ha extra av något och vill dela med sig:
http://kullholen.se/?page=vaxter-ute-fro

Maila eller PMa vad ni vill byta eller ha!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon