Full version: Hoya i Lavasten
luca
Hej,

Läste någonstans att man kan plantera hoyor i lavasten. Har inhandlat dessa. Mina fråga är nu hur ofta ska man vattna blommorna när man har de i lavasten, en gång per vecka, eller en gång varannan vecka.

Mvh
Raluca
markatta_29
hallo jag har många av mina växter i lavasten och alla mina hoyor vattar med ca 18 dagarsellanrum och jag har aldrig haft dem så fina lycka till
Chivvie
Jag har flera av mina hoyor i lavagrus, och de är planterade i genomskinliga kärl. Är de rotade fyller man upp till rotsystemet med vatten. Sedan fyller jag på när de har gjort av med vattnet och varit torra några dagar. Sedan fyller jag på upp till roten igen. Hur ofta man får fylla på beror också på om Hoyan är törstig av sig, eller om den vill ha det lite torrare. Ytterligare en fördel med genomskinliga kärl är att man lätt kan se när det blir fullt med rötter och dags för omplantering.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon