Fny
Nu när jag och min sambo håller på och planerar husbygge inom några få år så kan jag inte låta bli att också börja fundera på trädgården... Vi ska bygga i rött tegel, ni vet den sort som man t.ex ser på 1800-tals industribyggnader. Har ni några förslag på rosor som skulle passa bra färgmässigt mot en sådan vägg? Bilder efterlyses!
Ezereht
Jag tycker det är en ganska neutral färg tror jag.. då passar väl allt.

Menar du tegel som ser ut så här?

Tror många murar i england är av samma tegel, murar man gärna har som skydd för vind i trädgården.

Här kan du se ett exempel.
Roses on Brick wall
Fny
ja precis, det är sånt tegel vi vill ha! Funderar på om mörkröda rosor är snyggast mot det...
RitRat
Mörkröda och vita!!
flouee
Äh... Man kan försöka planera hur mkt man vill, men i slutändan lär det ändå bli fullt av rosor "man bara måste ha", oavsett färg.. rolleyes.gif giggle.gif
Ezereht
Sant wink.gif Jag tycker annars gult och champagne är fint mot tegel. Särsklit i skymningen.
Kajsa
Inte rött, eller rosa upp mot väggarna det skär sig men vitt eller gult i olika nyanser skulle jag valt.
gronaanna12
hej.
jag skulle nog välja förgerna ljusorange-aprikos-champange svaga varmt gula toner. absulot inte citrongult.

denna färgkombination har gamla anor tillsammans med exvis falu rödfärg och de kan också
gå till tegel.
Välj iallafall ljusa färger till en mörk bakgrund.
lycka till
gronaanna 12
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon