rosita
Jag brukar övervintra mina pelargoner mörkt och 2-8 grader, jag tar bort blad och blommor före förvaringen.

Nu skulle jag vilja vinterförvara 1 mårbacka, 1 hängpelargon och 2 stora vanliga pelargoner i växthuset minst 2 grader utan extraljus. Kan det gå bra? För kallt? För lite ljus med bara dagsljus? För stora skillnader i temperatur under soliga dagar?
Alexander-VG-zon3
hur varmt blir där när det är soligt?

annars så skulle jag tro att det inte skulle bli några problem, dom tål så kallt och är det så kallt behövs inget ljus.

sedan vill ju pelargoner ha torr vintervila (även i luften) så jag vet inte om det kan bli för fuktig i ett växthus. men jag skulle testat.
rosita
Ja, i dag var det 28 grader. Men så varmt blir det nog inte på vintern, så det är jag inte rädd för. Jag ska ha ett mindre bubblat övervintringsrum i växthuset och i det ska jag ha fläkten som ska hålla minst 2 grader, så jag hoppas att den håller borta den värsta fukten.

Jag provar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon