Full version: Ägg-bild
Alexander-VG-zon3
hej hej

en bild på äggsamling från ''något'' djur. flirting.gif

[attachment=43395:_gg.jpg]
blomkronan
Häftig bild tummenupp.gif är det från ditt akvarium?
Olle A
Det ser ut att vara ägg från en snäcka.

Olle
Alexander-VG-zon3
CITAT (Olle A @ 18-10-2009, 20:14) *
Det ser ut att vara ägg från en snäcka.

Olle

tack tummenupp.gif japp vilka föräldrarna är har jag koll på.

CITAT (blomkronan @ 18-10-2009, 19:45) *
Häftig bild tummenupp.gif är det från ditt akvarium?

tack , japp det är från mitt 30L kar med Endlers Guppy och snäckor.
Meriona
CITAT (flaxss @ 18-10-2009, 19:40) *
hej hej
en bild på äggsamling från ''något'' djur. flirting.gif

[attachment=43395:_gg.jpg]

Vad spännande! Snäckbebisar! smiley_small_hug.gif
Hoppas att de får vara ifred och att du sätter in fler bilder under utvecklingen, detta har jag aldrig sett förut! thanks.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 19-10-2009, 12:23) *
Vad spännande! Snäckbebisar! smiley_small_hug.gif
Hoppas att de får vara ifred och att du sätter in fler bilder under utvecklingen, detta har jag aldrig sett förut! thanks.gif

jag gillar snäckor så dom får gärna bli fler. har inte följt utvecklingen innan men ska kolla till dom idag, brukar se en del äggsamlingar några gånger i månaden mens edan när jag tittar igen så är dom borta.

men jag har en massa små snäckor, kanske skulle prova att ta kort på dom.
Meriona
Det tycker jag absolut att du ska göra! yes.gif
Har du namn på dem allihop? blink.gif
varghem
Va kul med bäbisar. Har EN äppelsnäcka i mitt guldfiskakvarium. Inköpt för att hålla rent Mollyakvariet men dom rackarna lät den inte vara ifred.
Olle A
CITAT (Meriona @ 19-10-2009, 11:23) *

Då kanske du kan få se det i något av mina akvarier någon gång. Ihop med tuffare killis blir det inte så många snäckor som klarar sig, men i guppy- och yngelakvarierna går det bättre. Många akvarister vill inte ha snäckor, eftersom det gör ett skräpigt intryck om de massförökar sig och de ibland kan ge sig på växterna då. Jag tycker dock att de gör mer nytta än skada i lagom antal, eftersom de håller rent från alger och matrester. Men man ska aldrig ta in snäckor från naturen, eftersom de kan vara mellanvärdar för vissa fiskparasiter.

Olle
Alexander-VG-zon3

CITAT (varghem @ 19-10-2009, 12:56) *
Va kul med bäbisar. Har EN äppelsnäcka i mitt guldfiskakvarium. Inköpt för att hålla rent Mollyakvariet men dom rackarna lät den inte vara ifred.

har också köpt sådana en gång, men dom klarade inte sig.

har planterat in olika snäckor i alla mina akvarium, men då jag har Praktbotia i det så blir det ingen population och i det andra lite större karet har jag Pakistanbotia så där blir det inte heller så många. men i mina två små kar (30-55L) med guppy i den ena och kardinalfisk i den andra så trivs snäckorna.

CITAT (Meriona @ 19-10-2009, 12:52) *
Det tycker jag absolut att du ska göra! yes.gif
Har du namn på dem allihop? blink.gif

några snäckbilder, svåra att ta kort på i mitt mörka igenväxta kar.

namn på alla fear.gif ! usch ne det är säkert flera 100 i karet i alla dess olika former och färger.

dock var det inte så många framme nu bara en lite större och resten av korten blev skit. dom gillar att gräva ner sig. på kvällen brukar jag ha många framme.
Alexander-VG-zon3
Snäcka på rutan-bilder

[attachment=43443:sn_cka1.jpg]

[attachment=43444:sn_cka2.jpg]

[attachment=43445:sn_cka3.jpg]
Olle A
Roliga bilder Flaxss! tummenupp.gif Det kan inte vara alldeles enkelt att fotografera småttingarna genom akvarieglaset.

Olle
Meriona
Vilka pötisar!
Är det samma snäcka s wub.gif om "kryper" på glaset som på bladet? Den på glaset ser ljusare ut?)

Alexander-VG-zon3
CITAT (Olle A @ 19-10-2009, 19:45) *
Roliga bilder Flaxss! tummenupp.gif Det kan inte vara alldeles enkelt att fotografera småttingarna genom akvarieglaset.

Olle

tack, sen är inte ljuset det bästa heller plus ytan täckt av växter så det blir svårt att få till bra bilde.r

CITAT (Meriona @ 19-10-2009, 20:07) *
Vilka pötisar!
Är det samma snäcka s wub.gif om "kryper" på glaset som på bladet? Den på glaset ser ljusare ut?)

det är inte alls som tycker dom är söta, men jag gillar dom. nej det är inte samma snäcka utan olika. eller samma art men olika. wub.gif
Meriona
jag tycker framförallt den nedersta bilden är väldigt vacker, när det lyser som bärnsten i skalen.... wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 19-10-2009, 20:26) *
jag tycker framförallt den nedersta bilden är väldigt vacker, när det lyser som bärnsten i skalen.... wub.gif

tack ! ja skalen är vacker, en del har fler prickar eller vad man kan kalla det. och det blir väldigt snyggt i ljuset.

förresten tänkte det kanske kunde vara kul att visa vart dom bor naughty.gif

30L med snäckor och guppy.
http://www.pixbox.se/pic_show_id29664352.html

Meriona
OJ ett mangroveträsk....eller nåt... laugh.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 19-10-2009, 20:57) *
OJ ett mangroveträsk....eller nåt... laugh.gif

vattenhyacinterna måste ju ha nånstans att övervintra, sedan har jag inget täckglas/ramp på så växterna rymmer lätt med långa stänglar. så det ser lite träskigt ut, fjollträsk kanske ? giggle.gif
Meriona
CITAT (flaxss @ 19-10-2009, 22:25) *
vattenhyacinterna måste ju ha nånstans att övervintra, sedan har jag inget täckglas/ramp på så växterna rymmer lätt med långa stänglar. så det ser lite träskigt ut, fjollträsk kanske ? giggle.gif

smiley_small_hug.gif Var får du allt ifrån?
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 20-10-2009, 13:20) *
smiley_small_hug.gif Var får du allt ifrån?

mina föräldrar whistling.gif dunno.gif help.gif wub.gif
ängsvädd
Härliga, annorlunda bilder flaxss wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (ängsvädd @ 20-10-2009, 13:51) *
Härliga, annorlunda bilder flaxss wub.gif

tack thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon