Margith
Frökedja 1 finns någonstans runt nr 7.
Frökedja 2 finns någonstans runt nr 5.
Frökedja 3 finns någonstans runt nr 5.

Nu vet ni på ett ungefär var kuverten är smile.gif

Vilket nummer ni har i listan har jag skickat PM om, så det vet ni också.

Alla 3 frökedjorna har 12 deltagare.

Nu återstår bara frågan: vilken frökedja är först avslutad? laugh.gif

Peztis
Go-go-go kedja 1!!!
Irene_L
[attachment=43474:smilie_gladsnurrar.gif] Heja, heja kedja 2!!!
Rosmarin
Heja!!! Heja!!! Heja!!! kedja 3!!!

får jag väl kontra med då! giggle.gif
RitRat
Inte endast positivt om det blir hastighetstävling i frökedjorna.....
Det är så rogivande och intressant att studera dem, googla alla, drömma och fantisera. Så skynda inte på dem som får dem!! Man ska kunna ha dem i lugn o ro flera dagar, utan stress :-)

----------------------

Ååh, jag längtar redan efter frökedja nästa år!!!

Jag var nr 2 denna gång, och ska inte vara med på runda 2, för jag har så gott som inga fler frön att ge ut. Så jag väntar på 2010.

Då kommer det att vara några fler "exotiska" fröer med, för jag ska vara i Gambia på vintern. Jag kommer även att erbjuda Gambiafrön *utanför* frökedjan. Hur det ska gå till, får vi se då.
ingrid fuxwall
Jag har fått ett väldigt vackert kuvert i dag - bara kuveret är värt ett ämne. Tror jag var nummer åtta och nu har jag gått igenom allt och tagit och lagt till och i morgon far det till Stockholms skärgård.

ingrid

RitRat, är med i samma tjedja som dig och såg att du strukit dig - varför? Jag har en massa frön och kan skicka med några extra påsar så att du kan välja en gång till, det är allt lite orättvist att du inte ska kunna vara med ett varv till när du var så tidig - min åsikt alltså.
RitRat
CITAT (ingrid fuxwall @ 20-10-2009, 21:49) *
RitRat, är med i samma tjedja som dig och såg att du strukit dig - varför? Jag har en massa frön och kan skicka med några extra påsar så att du kan välja en gång till, det är allt lite orättvist att du inte ska kunna vara med ett varv till när du var så tidig - min åsikt alltså.

Jag ska vara bortrest i drygt tre månader från strax före jul. I början antog jag att den första rundan skulle ta mycket längre tid än vad den i själva verket gör nu. Därför beslöt jag mig att inte vara med redan när jag anmälde mig, för ville inte riskera att jag inte är hemma när kuvertet dimper ned andra gången!

Å sen är det ju faktiskt så att jag inte har fler fröer att dela med mig av. Jag vill ju inte skicka iväg dem som jag tagit nu! Och dessutom är mina utrymmen för sådder begränsade, jag kan inte härbärgera fler krukor än vad jag får nu.

Mer nästa år! Jag är med första gången nu. OCH; jag är så nöjd så!!!!
morca
Jag fick paket idag laugh.gif Trevlig överraskning!
Jag är nr 6 i Frökedja 2. Vad spännande att slå upp vilka alla växter som är med, och kolla vilka som kan passa och trivas i min trädgård! Jag har några enstaka sorters fröer att byta till mig andra växter med, men man får ju desto mer inspiration när man läser om alla möjliga sorter... wink.gif
ingrid fuxwall
CITAT (RitRat @ 20-10-2009, 22:10) *
Jag ska vara bortrest i drygt tre månader från strax före jul. I början antog jag att den första rundan skulle ta mycket längre tid än vad den i själva verket gör nu. Därför beslöt jag mig att inte vara med redan när jag anmälde mig, för ville inte riskera att jag inte är hemma när kuvertet dimper ned andra gången!

Å sen är det ju faktiskt så att jag inte har fler fröer att dela med mig av. Jag vill ju inte skicka iväg dem som jag tagit nu! Och dessutom är mina utrymmen för sådder begränsade, jag kan inte härbärgera fler krukor än vad jag får nu.

Mer nästa år! Jag är med första gången nu. OCH; jag är så nöjd så!!!!

Tror att vi är ganska många som är avundsjuka på dig som får lämna ett kallt land och åka till vämen - ha det så trevligt
Margith
Nu är vi inne på upploppet!

Det här är ingen hastighetstävling, men jag kan inte låta bli att konstatera att:

frökedja 2 verkar vara en stark vinnare,
men jag har givit frökedja 3 några bonus-dagar eftersom det kuvertet har varit till Frankrike och vänt yes.gif
dessutom har vi frökedja 1, som har haft lite bekymmer med några borttappade frimärken, men som jobbar väldigt bra tillsammans och kommer stenhårt i sista kurvan tummenupp.gif

Sen snöar det ordentligt här hos mig nu..... kommer det tillräckligt mycket snö kan inte flygplanen landa här.... alltså ingen post...

Jag sätter en fröpåse på att kedja 3 landar sitt kuvert i min brevlåda på måndag... isf utnämner jag dem till vinnare. Nån annan måldomare än jag finns ju inte naughty.gif

Vågar du sätta emot flirting.gif
ingrid fuxwall
Hoppas du hittar många fina fröer som du vill ha och att kuverten får ta några varv till
Alba
CITAT (Margith @ 05-11-2009, 19:47) *
Nu är vi inne på upploppet!

Det här är ingen hastighetstävling, men jag kan inte låta bli att konstatera att:

frökedja 2 verkar vara en stark vinnare,
men jag har givit frökedja 3 några bonus-dagar eftersom det kuvertet har varit till Frankrike och vänt yes.gif
dessutom har vi frökedja 1, som har haft lite bekymmer med några borttappade frimärken, men som jobbar väldigt bra tillsammans och kommer stenhårt i sista kurvan tummenupp.gif

Sen snöar det ordentligt här hos mig nu..... kommer det tillräckligt mycket snö kan inte flygplanen landa här.... alltså ingen post...

Jag sätter en fröpåse på att kedja 3 landar sitt kuvert i min brevlåda på måndag... isf utnämner jag dem till vinnare. Nån annan måldomare än jag finns ju inte naughty.gif

Vågar du sätta emot flirting.gif

Vågar inte sätta emot......men en rolig berättelse var det. rotfl.gif
Wilmer
Jag fick mitt kuvert i går, så det så!!!! Hur hamnade vi då på prispallen?

Aha, det ska hamna hos Margith också... Då blir det värre....
Peztis
Ingrid Fuxwall: Tack så mycket för berömmet! Ledsen att jag inget sagt tidigare men jag hade faktiskt glömt av denna tråd lite... blush.gif men såg det i alla fall nu och blev så glad!
Margith
Nu har alla 3 frökedjorna gått 1 varv runt.

2 stycken har strukit sig och 2 som inte var med i första varvet, vill vara med nu. Så det blir 3 kedjor igen, med 12 st i varje tongue.gif

Ikväll skriver jag nya adresslistor. Jag blandar om namnen så att ingen ska skicka kuvertet till samma person igen.
Fröpåsarna häller jag ut på mitt skrivbord och blandar om. I möjligaste mån ska det inte finnas dubbletter i nåt kuvert och alla kuvert kommer att innehålla lika många fröpåsar (närmare 40 om jag inte räknade galet i hastigheten).

Jag PM:ar en lista till er så att ni ser vilken kedja ni är med i och vilken plats i listan ni har.

Förhoppningsvis ligger kuverten i brevlådan imorgon.

Peztis
Vad spännande!!! Ser fram emot pm:et så jag kan se var i listan jag ligger!

Och tack Margith för att du sköter detta så bra åt oss! rose.gif
Rosmarin
yahoo.gif

CITAT (Peztis @ 16-11-2009, 16:12) *
...

Och tack Margith för att du sköter detta så bra åt oss! rose.gif

Kan bara hålla med! Du sköter detta med bravur Margith. Tack!!!
blomkronan
blomma.gif smiley_small_hug.gif till Margith biggrin.gif kul att varv två är på gång.... yahoo.gif
RitRat
Ojdå. Tre gånger 40 fröpåsar... Den synen på ditt köksbord skulle jag vilja se!!
Tog du inget foto?????
.......
Och JA: Stort tack till vår Margit som är fröpåse-mamman!!! thanks.gif
Solstorm
CITAT (RitRat @ 16-11-2009, 20:53) *
Och JA: Stort tack till vår Margit som är fröpåse-mamman!!! thanks.gif

Tack för allt arbete du lägger ner. blomma.gif Vi kanske ska börja kalla henne moderplantan?
lovwal
CITAT (Margith @ 16-11-2009, 12:34) *
Förhoppningsvis ligger kuverten i brevlådan imorgon.

bravo.gif yahoo.gif
RitRat
CITAT (Solstorm @ 17-11-2009, 11:19) *
Tack för allt arbete du lägger ner. blomma.gif Vi kanske ska börja kalla henne moderplantan?

Hehe, ja - som sprutar ut frön. Tala om sprätt-i-väg!
Peztis
Margith - vår Moderplanta! rotfl.gif

Tack för PM:et om frökedjan och kuverten du nu Sprätt-i-väg!.
Kommer du starta nya trådar för resp kedja igen?
Margith
Moderplanta?? JAG!! w00t.gif
Det måste då vara den tanigaste moderplanta ni någonsin sett a0a.gif Jag hoppas innerligt att fröerna växer till sig bättre rotfl.gif

Eftersom Peztis frågade, startade jag nya trådar. Håll de gärna vid liv, så ser alla deltagare var kuvertet finns 'just nu'.
Peztis
Spelar ingen roll om man är tanig - bara man sprätter ut frön! kram1.gif
Solstorm
Hur långt har de olika frökedjorna kommit? Vad jag kan förstå så har inget av kuverten kommit bort. Hur många är det kvar innan kuverten vänder åter till moderplantan?

Jag sitter och plockar med mina fröer och inser att jag håller på att drunkna i fröer, men jag ser ändå fram mot nästa varv. (Jag vill INTE bli botad från frösus samlus eller från såsus för myckus. Finns det något bot från familjens sjukdom villus ocksus ha platsus?)
Margith
Nu har jag kollat lite i trådarna och så här verkar det ligga till:

Frökedja 1 är på väg till nr 9
Frökedja 2 skickas till nr 11 efter nyår
Frökedja 3 är på väg till nr 11

Det här går ju hur fort som helst, speciellt med tanke på alla helger tummenupp.gif

Nu är det ju snart min tur igen yahoo.gif

Margith
Jaha, mina vänner,
För det första: ett riktigt gott nytt fröår till er alla smiley_small_hug.gif

Men börjar ni inte få nog med fröer nu?
Ska vi verkligen köra en vända 3 också?

Jag trodde att jag var en obotlig fröoholik, men jag är ju sansad i jämförelse med er rotfl.gif

De första kuverten börjar vara på gång tillbaka till mig nu, 2 nya vill vara med, hur ska vi göra?

Eftersom 2 nya vill vara med och jag avskyr att säga nej till någon blivande fröoholik, är jag inne på EN ny 3:e kedja.

Vad tror ni om att vi gör så här:
när alla kuverten är tillbaka till mig gör jag 1 kuvert och skriver en adresslista på de som vill vara med.
Kuvertet SKA skickas vidare senast dag 3.

Kuvertet ska skickas vidare så snabbt eftersom jag vet att kuvertet innehåller fröer som måste stratifieras. Hur kul är det att få dem fröerna i april? mad.gif

Låter det OK?
Isf PM:a namn och adress till mig.

Eventuella synpunkter mottages tacksamt smile.gif här i tråden. Det är ju VÅRA fröer, jag vill att vi ska vara överens kompiskram.gif

Och snälla ni, hjälp mig att lyfta tråden så att alla som vill vara med har en möjlighet att läsa den!
Anki V
Jag tackar för mig och sitter nöjd med två rundor.

Jag har egentligen alldeles för mycket frön redan sweatingbullets.gif nu och väntar in frökuvertet i vända två mest av nyfikenhet blush.gif . Det kan ju faktiskt vara så att ett frö som man saknat hela livet utan att veta om det finns i frökuvertet. tummenupp.gif

Jag vill även passa på och tacka Margith för hon drar igång och organiserar det här så bra. Vintern går lite fortare på det här sättet.

Tack Margith thanks.gif …..och alla ni andra

/Anki
Irene_L
CITAT (Anki V @ 03-01-2010, 19:57) *
Jag tackar för mig och sitter nöjd med två rundor.

Jag har egentligen alldeles för mycket frön redan sweatingbullets.gif nu och väntar in frökuvertet i vända två mest av nyfikenhet blush.gif . Det kan ju faktiskt vara så att ett frö som man saknat hela livet utan att veta om det finns i frökuvertet. tummenupp.gif

Jag vill även passa på och tacka Margith för hon drar igång och organiserar det här så bra. Vintern går lite fortare på det här sättet.

Tack Margith thanks.gif …..och alla ni andra

/Anki

Jag väntar också på frökuvertet i vända två och sen får det vara bra för mig också!! Jag har också alldeles för mycket frön redan giggle.gif

Tack Margith som hållit i detta ....och alla som bidragit till detta! kompiskram.gif
Peztis
Sitter också och väntar på vända nr två men jag tror inte jag kan låta bli att vara med i nr 3... smile.gif OK, visst har man för mycket fröer men som Anki skrev: fröet man inte visste man behövde kan ju finnas med i fröskatten!
joulanta
Jag har också mycket frö men får aldrig nog. Vill gärna va med ett varv till

joulanta
blomkronan
CITAT (Margith @ 03-01-2010, 19:43) *
Låter det OK?
Isf PM:a namn och adress till mig.

Vet inte om jag riktigt fatta confused.gif Ska vi som vill vara med på ett tredje varv PM:a dunno.gif blush.gif
jag är nog lite för trött nu på morgonen..... d010.gif

Men jag MÅSTE vara med ett varv till yahoo.gif
som ni andra säger..... man kan ju inte veta om det finns frön i kuvertet man bara MÅSTE ha och inte visste att man behövde crazy.gif wacko.gif satt i går kväll till sent på natten och sorterade mina frön... därför är jag såååå trött i dag!
jag hitta en massa frön jag köpt dubbelt wacko.gif dom behöver jag ju inte flirting.gif

ett varv till.....ett varv tilll..... yahoo.gif
Margith
CITAT (blomkronan @ 04-01-2010, 08:36) *
Vet inte om jag riktigt fatta confused.gif Ska vi som vill vara med på ett tredje varv PM:a dunno.gif blush.gif
jag är nog lite för trött nu på morgonen..... d010.gif

Jag var nog lite trött jag också biggrin.gif
Ni behöver INTE PM:a adressen en gång till.

Vill ni ha ett 3:e varv, skriv det här, eller meddela mig i ett PM, det räcker så.

Österläge
Jag var ju inte med på första varvet så jag trooor att jag vill vara med på varv tre oxå, men jag får se när jag har fått kuvertet nu i andra varvet, är sist så det kommer om några dagar.
_Isabelle_
Hej!

Jag är en av de två nya och vill gärna vara med!

// Isabelle
Solstorm
Jag är gärna med ett varv till. Det går bara inte att låta bli.
grycken
Jag är gärna med ett varv till!
tulle
Jag säger som många före mig sagt, tänk om kuvertet innehåller just de frö jag inte visste jag ville ha.
Så jag är gärna med en tredje runda.
Peztis
Kan ju säga som så att jag fick andra varvets kuvert idag och det pirrade i magen och jag ryyyste av glädje när jag såg vad som fanns i! Så, jag har redan PM:at om varv tre!!!
limsa
Om vi inte är för många redan så vill jag också gärna vara med i varv 3!!
Hälsningar
Lena/limsa
veram
Jag är gärna med i en omgång till! Det här var roligt! Sen kan man försiktigt börja undra var allt ska rymmas???
God fortsättning till alla fröentusiaster - hoppas det blir en varm sommar efter denna superkalla vinter!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon