|
Aqvakul
21-10-2009, 18:08
Nu får parkeringsvakterna i Malmö övervakningskameror i mössa: http://www.kvp.se/prylar/1.1750934/p-vakte...kamera-i-mossan
ängsvädd
21-10-2009, 18:11
Helt OK tycker jag. Brandmännen ansökte om kamera på brandbilen eftersom de utsätts för stenkastning o annat i vissa områden, men fick nobben - konstigt.
Aqvakul
21-10-2009, 18:13
CITAT (ängsvädd @ 21-10-2009, 19:11)  Helt OK tycker jag. Brandmännen ansökte om kamera på brandbilen eftersom de utsätts för stenkastning o annat i vissa områden, men fick nobben - konstigt. Ja, det känns som en märklig "prioritering"...
andersen
21-10-2009, 18:24
CITAT (Aqvakul @ 21-10-2009, 19:08)  Nu får parkeringsvakterna i Malmö övervakningskameror i mössa: http://www.kvp.se/prylar/1.1750934/p-vakte...kamera-i-mossanHelt fel det finns lagar och förordningar ang kamror på allmänplats,det skall alla följa.
Helt ok. Tycker jag. L.L har ingen bil som skyddar dom mot hysteriska bilägare med p-bot i handen.
Som varande en del av kollektivtrafiken i Stockholm kan jag bara le. Ondrar vilken polis som ska utreda de händelser som ev filmas. Som det är idag så känner jag att polisen finns alltid någon annan stans och sätter andra ärenden över sånt som framkomlighet, trafiksäkerhet, våld och hot mot förarna i trafiken. Kanske kan en kamera i mössan avskräcka en och annan felparkerar från att fara ut i rena dödhot.
Aqvakul
21-10-2009, 18:31
Hur avskräckande är övervakningskameror, egentligen?
CITAT (Aqvakul @ 21-10-2009, 19:31)  Hur avskräckande är övervakningskameror, egentligen? I detta fallet, tror jag att det kan avskräcka en del faktist. Men iofs, så kan man ju slänga iväg mössan innan man klappar till. "våld mot tjänsteman" i vilket fall som helst, och max fyra år för att man ger sig på L.L är nog inte värt priset.
Aqvakul
21-10-2009, 18:38
Jag brukar hälsa vänligt på alla lapplisor och lapplarsor - får ofta en liten förskrämd hälsning tillbaks....
Finns det något jobb med lägre status?
aanderss
21-10-2009, 18:43
ja de är väll bra
CITAT (ängsvädd @ 21-10-2009, 18:11)  Helt OK tycker jag. Brandmännen ansökte om kamera på brandbilen eftersom de utsätts för stenkastning o annat i vissa områden, men fick nobben - konstigt. Skillnaden är att ALLA har rätt att bära en kamera på sig, det behöver man inget tillstånd för. Däremot behöver man tillstånd om man skall montera en kamera på ett fordon, och den skall fotografera ut från fordonet (alltså inte som kameror i taxi eller T-bana), och fotografera alla som råkar passera fordonet.
CITAT (andersen @ 21-10-2009, 19:24)  Helt fel det finns lagar och förordningar ang kamror på allmänplats,det skall alla följa. Det finns lagar och förordningar som reglerar var man får parkera med och hur man får bete sig. Jag skulle skämmas om jag först parkerade fel och sen skällde på den som har som jobb att åtgärda det.
Jobbmed lägra status självklart fins det sådana överst på min lista finns sportjournalist därefter kommer ..... ähh få se nu ja just det människohandlare men det kanske inte är ett yrke bara en fet inkomst
Men å andra sidan har ju brandmän haft med sig handhållna videokameror sedan länge tillbaka o filmat bränder.
Meriona
21-10-2009, 20:19
Varför finns det två likadana trådar, jag har ju svarat i den andra ju...
Aqvakul
21-10-2009, 20:51
CITAT (Meriona @ 21-10-2009, 21:19)  Varför finns det två likadana trådar, jag har ju svarat i den andra ju...  Visst är det MENINGSLÖST - orsaken är att det låste sig då jag skulle skicka tråden, varvid jag skickade en gång till (men då hade det faktiskt redan skickats en gång) Flåt flåt ska aldrig göra så mer...
Meriona
21-10-2009, 20:54
Din marodör.... Gillar inte lapplisor, men skäller sällan på dem eftersom jag betalar min avgift så snällt så. Fst om de gär fel - då jäklar ställer jag till med ett helvete, och hittills har jag fått rätt och pengarna tillbaka...
Aqvakul
21-10-2009, 20:57
CITAT (Meriona @ 21-10-2009, 21:54)  Din marodör.... Gillar inte lapplisor, men skäller sällan på dem eftersom jag betalar min avgift så snällt så. Fst om de gär fel - då jäklar ställer jag till med ett helvete, och hittills har jag fått rätt och pengarna tillbaka...  För typ femton år sen så lyckades min mamma få polisen att riva en parkeringsböter jag fått i Karlshamn (hennes födelsestad) med motiveringen att jag höll på att röja efter en begravning.... Det var ytterst pinsamt att gå ner till polisstationen.. "ja, din mamma har ju ringt..." hade hellere betalt 300 spänn...
Meriona
21-10-2009, 20:59
Hoppas inte hon skyllde på sin egen begravning....
CITAT (Ralf @ 21-10-2009, 19:10)  Men å andra sidan har ju brandmän haft med sig handhållna videokameror sedan länge tillbaka o filmat bränder. Vilket är helt OK, så länge det är en person som filmar, och inte en fast kamera.
CITAT (Aqvakul @ 21-10-2009, 19:38)  Jag brukar hälsa vänligt på alla lapplisor och lapplarsor - får ofta en liten förskrämd hälsning tillbaks....
Finns det något jobb med lägre status? Lapplarsar - trodde det hette P-nissar! en kamera i mössan eller inmonterad i pannbenet skulle jag vilja ha- tänk så mycket fina motiv man missar för att man inte har det!
skogstroll
22-10-2009, 08:02
kanske behövs.... trist för dem bara att ha en kamera i hatten...
Aqvakul
22-10-2009, 09:55
Dett är nog Magnus Ugglas sämsta sångtext någonsin....
"Jag ser från fönstret på gatan hur en blåklädd infantil, en sån som tror sig göra sitt jobb har satt en p-bot på min bil. Rusar ut och ber henne vänligt riva sönder biljetten då svarar hon strängt och robust nej det går inte, kan inte, vill inte, får inte, har inte lust.
Jag drömmer jag kör bil varje gång jag ser en sådan ful profil.
I drömmen kör jag på alla blåklädda pissfitter. En sur blir mör när hon hamnar bland bensin, plåt och glassplitter. En får andningsnöd, en hjärtattack när dom landar upp på huven och förstör min lack. Min dröm förgör. Dom får en vanlig, fredlig, snäll bilist tänka som en terrorist.
Det verkar va ett krav för att bli parkeringsvakt. Taskig feja, liten och tjock och kroniskt människoförakt. Hon ska älska att skriva ut böter hålla hårt på lagen va' stolt för sin fina licens. Och vad det gäller hennes charmiga sätt kan man tro att hon ständigt har mens.
Jag drömmer jag kör bil varje gång jag ser en sådan hemsk profil. I drömmen kör jag på alla blåklädda pissfitter. En sur blir mör ser lysmaskar, månar och stjärn-glitter. Jag kör på ett par vid fotbollsplan så det regnar böteslappar över stan.
Min dröm förgör. Dom får en vanlig, fredlig, snäll bilist tänka som en terrorist.
Hellre fick min fru gå pass och städa gamla dass. Va dansös på naken klubbar och där nyttjas utav gubbar. Än att leva med den skam att hon som lapplisa tar sig fram.
Jag drömmer jag kör bil råkar köra på en lisa när jag byter fil. I drömmen kör jag på alla blåklädda pissfitter. En sur blir mör vad jag myser när hon plågas och nerv-spritter. Hon blir mosad mot min högerskärm När jag söker köra över hennes bötespärm.
Min dröm förgör. Varenda gång jag får en p-kupong sjunger jag min sång"
Magnus Uggla har ju skrivit så otroligt många dåliga sånger, så det är ju svårt att ranka den allra sämsta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|