Irene_L
Jag bloggar ju på Trädgårdsblogg men det har strulat så mycket där. Igår funkade den igen efter många dagars strul! Men nu har jag snart tröttnat och funderar på att starta en ny blogg någon annanstans. Men jag drar mig för det. Jag var så stolt att jag lyckades få till en blogg på trädgårdsblogg. Tror inte jag fixar det på ett annat ställe! Många som bloggade på trädgårdsblogg har bytt till Blogger på Blogspot. Jag har kollat upp det lite men då måste man först skaffa google-konto för att kunna gå vidare. Vad är det?? Nackdelar??

Ja ojoj vad mycket frågor det är som snurrar i mitt huvud. Åhhh varför ska det vara så struligt!!! blink.gif
skogstroll
CITAT (Irene_L @ 22-10-2009, 09:14) *
Jag bloggar ju på Trädgårdsblogg men det har strulat så mycket där. Igår funkade den igen efter många dagars strul! Men nu har jag snart tröttnat och funderar på att starta en ny blogg någon annanstans. Men jag drar mig för det. Jag var så stolt att jag lyckades få till en blogg på trädgårdsblogg. Tror inte jag fixar det på ett annat ställe! Många som bloggade på trädgårdsblogg har bytt till Blogger på Blogspot. Jag har kollat upp det lite men då måste man först skaffa google-konto för att kunna gå vidare. Vad är det?? Nackdelar??

Ja ojoj vad mycket frågor det är som snurrar i mitt huvud. Åhhh varför ska det vara så struligt!!! blink.gif

jag kör på bloggspace.se
Alba
Jag har också tröttnat på Trädgårdsblogg....som läsare.
Det är mer regel än undantag att det inte går att komma in där.

Jag har ett Google-konto för jag tänkte börja använda deras album "Picasa".
Den enda nackdel jag sett är denna:
Jag har läst att om man har album på Picasa så har Goggle rätten till bilderna. Det var det som jag blev tveksam till och använder därför inte Picasa......inte för att jag har några värdefulla bilder men det kändes inte riktigt bra.
ylvahi
Nu verkar det vara kört igen. Kommer inte in.
Verkar som att jag överger TB snart och bara kör blogger
Så tråkigt när man äntligen har en stund över och VILL men inte kan
Irene_L
Och nu funkar den inte igen...bläääääääää thumbdown.gif thumbdown.gif angry.gif
Rihane
Har också ledsnat.
Den funkade ett litet tag nyligen på morgonen men inte så att jag hann plita ner inlägg.
TB var faktiskt en ovanligt krånglig blogg att komma igång med och använda så jag tror att du fixar de flesta andra gratisvarianter du hittar.

Viktigaste tipset är kolla var de flesta av dina vänner håller till och välj samma ställe. Tjusningen med TB var att det var som ett litet forum med odlningsbloggar samlade på samma ställe. Jättelätt att hålla sig ajour med bloggarna där...trevligt ställe.....förutsatt att man kom in då.

Gillar själv wordpress. Wordpress finns på svenska också .Finns en massa widgets dvs funkionalitet som man kan lägga till allteftersom. Dom "drar" man bara till sidpanelerna där man vill ha dom och om man vill ha dom.

Jag har en blogg på wordpress, man kan välja en gratisvariant där det är svårt att ändra i stilmallen, även om en del av de valbara mallarna ger möjlighet till egen header. Men nu har jag valt att betala en viss summa för att kunna ändra lite i stilmallen och slippa reklam. Jag kan inte göra vad jag vill med själva html-mallen. Det är lätt att lägga till bilder vilket nog är viktigt för dig.
Jag har även en blogg på en hemsida hos ett webhotell som tillräckligt enkelt, för mig, gav mig möjligheten att installera wordpress och i princip göra vad jag vill med det. Webhotellet är på engelska men har så många jättefina intstruktioner för exempelvis hur man ska göra för att "skaffa sig" wordpress. Tror dock att det möjligtvis skulle vara en aning för krångligt om man inte är lite van även om jag ingalunda är något datasnille.

Irene_L
Nuuuuu har jag fixat en ny blogg. Ännu har jag inte lyckats få dit en bild överst men annars så är jag stolt över att jag har kommit så här långt! Ni är välkomna dit!
http://blomster-irene.blogspot.com/
Alba
Det går inte att lämna en kommentar i nya bloggen annat än att man måste ha något av de konton som räknas upp. Men du kanske vill ha det så. Jag ville bara tala om det.
Irene_L
CITAT (Alba @ 22-10-2009, 19:00) *
Det går inte att lämna en kommentar i nya bloggen annat än att man måste ha något av de konton som räknas upp. Men du kanske vill ha det så. Jag ville bara tala om det.

Jag upptäckte det precis så nu har jag ändrat på det! Så nu hoppas jag att det funkar att kommentera! Jag lär mig hela tiden nya saker.... giggle.gif
Alba
tummenupp.gif
HelenJ
Ett tips är att gå in på den här bloggen: Fixa och trixa med din Blogspt-blogg

Här finns massor med tips och idéer om hur man kan fixa till sin blogg med bilder, kolumner, signaturer och allt möjligt annat. Allting är mycket tydligt och pedagogiskt, och kör det ihop sig helt kan man maila till dem och få hjälp.

Enda nackdelen är kanske att de har för många idéer, man kan inte göra allt för då blir bloggen så rörig att ingen orkar läsa den giggle.gif .
Irene_L
thanks.gif för tipset, Helen! Jag hittade den länken när jag var inne på din blogg och jag har suttit där och läst en massa idag! Det är en väldigt matnyttig sida! tummenupp.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon