Ralf
[attachment=43553:expert.JPG]
Rubrik ur dagens Expressen. En person har dött efter att ha vaccinerat sig mot svininfluensan.
Jag har alltid undrat vad man dör av...
Aqvakul
kort och koncist... tongue.gif
MariaS
En liten uppdatering då.

Citat: Två svårt sjuka personer avled kort efter vaccinering
Thu, 10/22/2009 - 12:27

Två svårt sjuka människor har avlidit efter att ha fått vaccin mot svininfluensan.
Nu utreds dödsfallen av Läkemedelsverket.
- Vi vet ännu inte om det finns något samband, säger Lennart Waldenlind som är docent vid Läkemedelsverket.

En av den avlidna, en man som var i 55-årsåldern vaccinerades på morgonen fredagen 16 oktober. Tolv timmar senare avled han.
- Han var svårt hjärtsjuk och hade svikt även i andra vitala organ, uppger Hans Boman, smittskyddsläkare i Västernorrland

Kan läsas på Svininfluensan.com
Alba
Så bra att vi fick en förklaring .....att det är döden man dör av rotfl.gif och jag som oroat mig över svininfluensan. dunno.gif
KURT
CITAT (MariaS @ 23-10-2009, 13:12) *
En liten uppdatering då.

Citat: Två svårt sjuka personer avled kort efter vaccinering
Thu, 10/22/2009 - 12:27

Två svårt sjuka människor har avlidit efter att ha fått vaccin mot svininfluensan.
Nu utreds dödsfallen av Läkemedelsverket.
- Vi vet ännu inte om det finns något samband, säger Lennart Waldenlind som är docent vid Läkemedelsverket.

En av den avlidna, en man som var i 55-årsåldern vaccinerades på morgonen fredagen 16 oktober. Tolv timmar senare avled han.
- Han var svårt hjärtsjuk och hade svikt även i andra vitala organ, uppger Hans Boman, smittskyddsläkare i Västernorrland

Kan läsas på Svininfluensan.com

Och "Svininfluensan.com drivs av privatpersoner utan påverkan av läkemedelsföretag, myndighet eller organisation. "

Dessa privatpersoner vill bara tjäna lite extra pengar på svininfluensan genom att locka besökare och dra in pengar på reklam, varför skall man hjälpa dem med det?

Det finns bättre information från andra privatpersoner t ex:

http://tankebrott.wordpress.com/
Lady Hamilton
Ännu ett fall har rapporterats. Är det bara i Västernorrland dödsfall inträffat?
CITAT
"Kvinnan, som var född 1935, led av bland annat hjärtsjukdom och KOL och tillhörde alltså riskgrupperna för den nya influensan. Hon vaccinerade sig torsdagen den 15 oktober och avled fyra dagar senare. Nu ska fallet granskas."

I vilket fall så kommer jag att vaccinera mig så fort riskgrupperna har fått sina doser. Är övertygad om att det skulle bli betydligt fler dödsfall om vi inte vaccinerade befolkningen
Anki V
CITAT (Lady Hamilton @ 23-10-2009, 18:05) *
I vilket fall så kommer jag att vaccinera mig så fort riskgrupperna har fått sina doser. Är övertygad om att det skulle bli betydligt fler dödsfall om vi inte vaccinerade befolkningen

kompiskram.gif Så ska det låta!

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon