Full version: tusenfotingar
PX-21
Ja skadedjur är dom väl kanske inte...Men dom väller in i garaget...dom fryser kanske om sina tusen ben?
Finns det nåt knep att få dom att stanna ute?

Mvh
Gunilla T
De gör väl ingen skada...låt dem överleva.
PX-21
Inte så roligt när dom kryper överallt på golvet crazy.gif ...För mig får dom får gärna leva fast ute i naturen då

Mvh
Gunilla T
Hmmm... du kanske har byggt garaget ovanpå deras vinterbostad... wink.gif
PX-21
Dom finns i marken i hela området...ähh garaget i källarnivå i huset är nog byggt på 50 talet ..kan vara att dom fryser om fötterna..Annars fattar jag inte vad dom finner för mat ..dom kan väl inte livnära sig på betong?...

Mvh
Bassam
Hej
Du kan suga dom på stark dammsuga sen kan du lägga band klister på kant dörren.
H :Bassam
officinalis
Nu vet inte jag exakt hur tusenfotingar trivs, mer än i jorden. Har du städat för noggrannt i trädgården? Kanske kan du bygga en ny vinterbostad åt dem? smile.gif
PX-21
Det är en fällgaragedörr med släplist som inte täcker hundra där kryper dom in bildar stora högar efter väggarna...klisterband lär väl bildäcken köra bort....Synd för bra tips annars..
Har grusgång utanför garaget fast slänt jord-rabatt på sidan lär väl komma därifrån?...
Ang bon ..så dom trivs under plankor presseningar =fukt sökare
Har aldrig sätt ett tusenfotingsbo..Är dom som daggmasken kanske bara lever i jorden och förrökar sig confused.gif

Mvh
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon