sanakan
24-10-2009, 08:58
Är det nån som vet var man kan köpa bubbelplast på stor rulle? Behöver det senare till mina växter på balkongen. Många står tyvärr i väldigt små krukor för jag har inte haft råd att köpa stora och välisolerade krukor. Vi har trätrall på balkongen, tänkte göra ett tält av bubbelplast där jag buntar in flera krukor åt gången. Men väntar tills det blir kallare...
Bor i Stockholm så alla stora kedjor finns här, men jag har sökt runt lite på hemsidorna och hittar inte..
sanakan
24-10-2009, 09:06
sökte lite på odla nu och ser att det finns växtskyddsbubbeplast på willab, men det är inte vad jag är ute efter (för dyrt), utan kanske hänvisning till kontorsgrossist, byggmarknad eller liknande som kan ha? bredden är inte så noga, bara det är billigt... jag får häfta ihop flera längder på bredden annars.
Byggmarknader brukar ha småbubblig bubbelplast till hyfsade priser.
sanakan
24-10-2009, 09:18
Det blir nog Shurgard faktiskt! 1 meter bred, 15 meter lång, 129 kronor. Jag klarar mig med två sådana! Så det är ett tips om det är nån som behöver, då slipper man frakt också, kan köpa direkt där.
Alexander-VG-zon3
24-10-2009, 09:44
CITAT (sanakan @ 24-10-2009, 10:18)

Det blir nog Shurgard faktiskt! 1 meter bred, 15 meter lång, 129 kronor. Jag klarar mig med två sådana! Så det är ett tips om det är nån som behöver, då slipper man frakt också, kan köpa direkt där.
annars har du på tradera för bra priser, där köpte jag mitt för en billig peng.
sanakan
25-10-2009, 08:50
Ska kika på Tradera också, tack! Tänkte att frakten kan göra att det blir dyrare än det behöver bli där...
Chamomille
04-11-2009, 14:20
CITAT (sanakan @ 25-10-2009, 08:50)

Ska kika på Tradera också, tack! Tänkte att frakten kan göra att det blir dyrare än det behöver bli där...
Ett bra tips! Tack för det! Köpte två rullar idag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.