Full version: Kom och gräv
lilla mamma
Hej på er.
I januari ska jag och familjen flytta från vårt hyrda hus och jag har grävt upp det jag ska spara.
Nu finns det massor att få gratis om ni kommer och gräver upp/hämtar.

Kärleksört, humle, aster, nävor
Även stenar, plattor och stubbar och strå för den hugade.

Allt gratis för den som vill ha.
Garanterat snigelfritt område.

Vart? Nybble 2,5 mil söder om kristinehamn
När under hela nästa vecka och även efter bara jag är hemma

Jag tänker inte lämna ett strå åt vår hyresvärd. Inte ett enda. Vill du veta mer så pma så svarar jag så gott det går
mvh Anita
Sussie F-Flower
CITAT (lilla mamma @ 24-10-2009, 13:58) *
...Jag tänker inte lämna ett strå åt vår hyresvärd. Inte ett enda....
mvh Anita

trostar.gif ...Har han varit så dum emot er...?

Vad synd att jag bor så långt ifrån...

Lycka till med flytten! blomma.gif
lilla mamma
Vi har bott här i åtta år. Betalat allt inkl nya vitvaror. Nu regnar det in i köksfläkten- då ska han höja hyran för att ha råd att renovera rucklet.
Min man är sjuk och nu orkar jag inte med mer. Jag tar min familj och det jag vill ha och flyttar nånstans det inte regnar in
Sussie F-Flower
Vad tråkigt att behöva flytta för en sådan sak men nu har han ju redan legitimerat sig själv...

Tips:
Köp andra beg vitvaror för 0-200: st på ex blocket och byt tillbaka de nya, så kan ni ta med er de nya som ni har köpt, själva. Eller sätt tillbaka de gamla om ni har dom kvar.. crazy.gif
lilla mamma
Han får behålla dem, säkert har vi slitit på slottet men då kan han inte klaga för det.
lilla mamma
Hej och hallå.
Nu är det inte mycket kvar.
ni som kom från Degerfors och grävde: jädrar vad bra det blev. inte nåt (knappt) kvar.
Tack för hjälpen och lycka till
KarinSKARA
Så sorgligt att ni måste flytta av sådan anledning
MEN
Också underbart att du annonserade ut dina växter m.m. här på forumet så de får leva vidare hos några som uppskattar dem och också kan glädjas åt dem i framtiden.
Om fler gjorde så när de flyttar skulle inte så mycket växter gå till spillo.

Massor av härliga trädgårdar förvandlas till grönytor när nya ägare flyttar in och man blir lika ledsen varje gång man återkommer till en trädgårg som fått nya ägare som köpte/hyr huset men inte har en susning om trädgård och dess värde.

Lycka till med din nästa trädgård och framförallt din torra inomhusmiljö tummenupp.gif
Peztis
Åh, om man bara bott nära dig! Lite långt att åka fr Stockholm...

Plattor hade ju varit bra att få ta, måste själv köpa. Och plantor är ju alltid välkommet!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon