Full version: Myrten tappar bladen
Elfving
Min myrten tappar bladen och jag vet inte vad jag gör för fel. Förra hösten/vintern tappade den också blad men den dog inte. Är det normalt eller vet någon om jag kan göra något åt det? Vattnar jag för mycket, för lite, kan det vara för kallt/varm etc?

Tack / E[SIZE=14]
Åsa, mälardalen zon 2
Hur mycket man vattnar beror på temperaturen. Myrten vill aldrig torka ut helt men den vill inte dränkas heller. Myrten föredrar att övervintras svalt, håller man en temp på runt +10C kan man vara mera sparsam med vatten än vad man är ifall man övervintrar den i vanligt rumstemperatur. Myrten vill placeras ljust men ej i gassande sol.

Myrten är en växt som trivdes förr då det var ganska kallt, fuktigt och dragigt i fönstren, de är inte lika förtjusta i täta, varma och torra bostäder.
Elfving
Tack. Jag tycker nog att jag inte vattnar för mycket och försöker verkligen hålla den lite fuktig hela tiden. Men nu rasar bladen av. Finns det något svar på varför bladen ramlar av?

/ a
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon